Revisjonshistorikk [tilbake]

Dyrt å reparere?400 kr for 4 opphengskuler på ebay, inklusive frakt. blazer s-10 er en solid og grei bil. men man bør gå for vortec innsprøytning kont

Dyrt å reparere?400 kr for 4 opphengskuler på ebay, inklusive frakt. Blazer S-10 er en solid og grei bil. Men man bør gå for Vortec innsprøytning kontra TBI. Begge deler er lever på 90-tallet. Fra 1990 er S-10 galvanisert.Delene er langt billigere enn tilsvarende fra Europa eller Japan. Men man må for all del holde seg unna Bergheim eller de andre importørene. De bruker nemlig 10 gangen når de priser sine deler. Skal man handle deler til US biler her hjemme, og ikke ebay, så kan man f.eks. bruke Aarnes, Skaugs Servicesenter på Brumunddal eller Amerikanske bildeler. Skaugs har dessuten verksted og kan ALT om amerikansk bil. Til slutt vil jeg si de delene du nevner som man skal se etter hagkr smørenippler, og holder omtrent evig om man presser i litt fett et par ganger i året. Ellers er det viktig å finne ut om S-10ien du har tenkt å kjøpe har TH700R4 kasse som skifer på vacuum, eller den elektronske styrte utgaven av samme kasse som heter 4L60E. Dette har ganske stor betydning ved f.eks. trekking av henger, og bensinforbruk ellers. Med 4L60E og Vortec motor går de faktisk ganske rimelig og du krabber under literen på mila ved langkjøring, og ligger fra 1.4-1.6 l/mil ved småkjrøing. Men når en diesel Patrol bruker det samme er det ikke mye å lure på.Ellers vil jeg si at Autofil viser en ganske begrenset viten når det gjelder amerikanske biler i alle sammenhenger, dessverre.

Antall visninger