Revisjonshistorikk [tilbake]

trykk for å gjemme/vise revisjon 1
opprinnelige versjon

Er det ulovlig å kjøre en bil der e-callsystemet ikke fungerer ?

Har en to år gammel rav 4 med e-callsystem. I forbindelse med en annen garantisak oppdaget forhandleren at e-callsystemet ikke fungerte. En nødvendig komponent ble bestilt, men delen skulle komme først i begynnelsan av august, De ville ikke utlevere bilen med e-callsystem som ikke fungerte, så jeg fikk lånebil. Begrunnelsen for å nekte utlevering var visstnok at Totota Norge hadde bestemt at ingen Toyotaer med e-callsystem skulle ut på vegen uten et fungerende system. I begynnelsen av august ble ny leveringsdato for delen satt till 30 august. Jeg begynner å frykte for at det nå kan gå både vinter og vår før delen kommer. Lånebilen, en C-HR, er grei nok i en periode, så i utgangspunktet er dette er lulsusproblem, men jeg kjøpte Raven fordi jeg hadde behov for en slik bil. Til dette kommer at den står lagret ute, for vær og vind og måkeskitt. Begynner å bli litt utolmodig, og kunne tenke meg å hente ut bilen ,og så levere den inn igjen når delen engang kommer. Har Toyota anledning til å nekte bruk av bilen når e-callsystemet ikke fungerer?

Mvh

Tom Hanekamhaug

Antall visninger