Revisjonshistorikk [tilbake]

trykk for å gjemme/vise revisjon 1
opprinnelige versjon

Kompensasjon for feilaktige opplysninger gitt av selger

Hei Benny,

Forrige uke kjøpte jeg meg en Audi A3 E-tron av en forhandler. Senere samme dag, gikk bilen i nødmodus, og to feilmeldinger dukket opp. Dagen etter ble bilen tauet til nærmeste merkeverksted, jeg ble fortalt av den autoriserte forhandleren jeg kjøpte den av, at mobilitetsgarantien var gjeldende, ettersom selgeren jeg kjøpte bilen av hadde fortalte meg at servicene hadde blitt utført hos dem. Jeg etterspurte leiebil , siden det var inkludert i mobilitetsgarantien, merkeverkstedet som bilen ble tauet til sier at jeg ikke har krav på å få dekket dette, siden de ikke finner tidligere service-historikk på bilen.

Jeg tar kontakt med den autoristerte forhandleren jeg kjøpte den av, og blir fortalt at de skal sjekke dette opp. Senere samme dag, får jeg svar: De har gjort en tabbe, og det viser seg at servicene på bilen aldri har blitt utført hos dem. Selvom det står i dokumentasjonen som følger med bilen.

Dette vil jo si at jeg har kjøpt bilen under andre forutsetninger som egentlig lå til grunn, hva burde jeg gjøre? Er det nok at de tar en service, så er alt "greit"? Burde jeg kreve en form for kompensasjon? Forlenget brukbil-garanti?

Mvh litt skuffet bileier

Antall visninger