Revisjonshistorikk [tilbake]

trykk for å gjemme/vise revisjon 1
opprinnelige versjon

Jeg synes bilforsikrings behandlere har for liten kjennskap til bil.

Jeg tauet en av mine biler som ikke ville starte, med min større pick-up. Vi var på vei til verksted. I Sinsenkrysset prøvde en åpen sportsbil av merke Maxda MX-5 å kjøre mellom våre biler. Det gikk dårlig. Fordi vi var i en rundkjøring så argumenterte han med at han var i rundkjøringen før bilen han kolliderte med og ergo var det denne bilen feil. Det hører med til historien at alle bilene var forsikret i Gjensidige og den billigets løsningen for Gjesidige ville være om den tauede bilen ( som var den eneste uten kasko) fikk skylden. Og slik ble det. Det kostet meg 28.000 kroner. Jeg skrev flere klagebrev, men nå når Gjensidige kunne spare penger så gikk moralen ut av vinduet... De ville rett og slett ikke høre på noen andre argument. Det skrives mye om hvordan folk blir lurt ved bilkjøp, men vi blir lurt også av forsikrings selskapene. Og selvom jeg hadde vanntette argumenter, så måtte jeg ha tatt selskapet til rettsak og potensielt kunne det kostet ,meg mange hundre tusen kroner. Og hvis "sak-kyndige" i en rettsak ikke er bedre en saksbehandleren i Gjensidige så erløpet kjørt. Mitt løp er nok kjørt, men kanskje broom kunne skrive noe om saken så forsikrings selskapene skjønner at de kan bli uthengt ved urimelige avgjørelser ? P.S. Jeg har flere artige uttalelser fra saksbehandler som er rett og slett vittige......

Antall visninger