Revisjonshistorikk [tilbake]

Holdbare som en gammel betong fabrikk

Lada var holdbare biler uansett om de hadde litt å stri med på det elektriske, men at de lå frempå ang design og kjøre egenskaper blir nok å ta vel i her. Jeg kjørte både de gamle 1500 modellene og etter dette også en Samara som da plutselig var blitt forhjulsdrevet men tror nok de fleste konnkurentene lå litt foran her. De kom gjerne utstyrt med verktøy nok til å skifte motor langt inn i Sibir og gikk egentlig aldri i stykker men finessene som andre Europeiske bilmerker hadde på den tiden hadde de nok ikke. Lada var billig pgå frihandels avtalen mellom Norge og Russland og hadde selvfølgelig flere tilhengere her men når prisene nærmet seg hvilkelt som helst annet bilmerke ble nok konkuransen for stor. At vi har entusiaster er bra fordi Lada fortjener at noen synes de er verdt å ta vare på om det ikke spesielt er meg men igjen så er de jo fleste klenodier nå og minner oss lett på en av Norges hisorier ang avtaler osv med Russland og egentlig hvilket bra kjøretøy det var der det stengt tatt hadde sitt opphav etter at Fiat eksporterte sine maskiner over til Russland og sa seg ferdig med sin epoke av modellen.

Hilsen Mr Car Wizard

Antall visninger