Revisjonshistorikk [tilbake]

trykk for å gjemme/vise revisjon 1
opprinnelige versjon

Ingen rettigheter etter 5 år?

Hei Benny. Jeg har en Range Rover Evoque kjøpt som ny bil i slutten av november 2015, dvs at det er under 4 mnd siden garanti gikk ut. Bilen har bare gått 62 000 km og alle servicer, EU kontroll osv er gjennomført når de skal. Plutselig fungerer ikke styring/ ratt og lager høye lyder og bilen fraktes til bilverksted da den ikke er kjørbar. Heldigvis skjedde det ikke under kjøring, men oppdages når jeg skal starte opp bilen for å kjøre hjem etter jobb tidligere denne mnd. Det var ingen forvarsel, ulyder eller endring av kjøreopplevelser i forkant som skulle tilsi at noe var galt. Undersøkelser på verksted avdekker at bolter/ skruer har rustet og knekt som videre har ført til at tannstang og servopumpe har blitt ødelagt. Disse delene må bestilles originalt og koster rundt 30 000,- uten moms og i tilleg arbeidet på verkstedet, totalt ca kr 45 000,- .Har kontaktet Landrover Norge for å høre om mulighet for utvidet garanti eller goodwill da det som gar skjedd er unormalt på en så ny bil som heller ikke har gått så langt. Ikke fått noen respons/ svar så langt. Verkstedet har også kontaktet dem og informert om hva som har skjedd, det skal angivelig ikke være et kjent problem, men de skulle ang. kontakte Land Rover i England/hovedkontoret. Har utvidet forsikring, motorforsikring osv, men den dekker ikke skade forårsaket av rust. Land Rover har 6 års rustgaranti på karosseri, dette som har skjedd med min bil kommer ikke innunder dette heller slik jeg har forstått det. Har man ingen rettigheter til reklamasjon i tillfeller som dette?

Mvh Marianne