Revisjonshistorikk [tilbake]

trykk for å gjemme/vise revisjon 1
opprinnelige versjon

Hva er innenfor ved støv/støvkorn i lakk på ny bil

Hei benny. Jeg kjøpte en ny tesla model s 100d i juni 2019 i drammen. Har vært en del feil på den og de rotet til fra den dagen jeg skulle hente bile . Vært dårlig oppfølging på utbedring av feil på bilen. Juni 2019 dro til lillestrøm varemessa kl.17.00 for å hente bilen, ble kalt inn for å hvis bilen og den var klar sier ansatte. Fikk se bilen og den var ikke klargjort og manglet skilt. Sto der i 2-3 timer på at de skulle finne skiltene noe de ikke gjorte. En annen ansatt hadde et par skilt men fant ikke bilen som skiltene skule på. Fikk låne en bil til dagen etter og lovet å få ordnet dette før kl.12.00 (lørdag). Lånebilen jeg fikk låne var ikke forsvarlig å kjøre på vei med dårlig bremser. Dagen etter dro jeg opp til tesla drammen kl.10.00 , de viste ikke noe og skulle sjekke det opp. Etter 1time ble jeg utolmodig og dro opp til lillestrøm varemesse, der sa de "du skal ikke hente bil idag". Etter at jeg forklarte de saken så kom en annen og sa at skiltene er funnet men bilen skal klargjøres må vente 1-1.5 time. Etter 1 time ble jeg ringt opp og bilen var klar for å hentes. De hadde gått gjennom bilen raskt og alt skulle være ok. Fant en del feil og påpekt dette til ansatte som hadde ansvaret for utlevering av min bil. De noterte dette nede og jeg kjørte hjem, etter 2 uker var jeg innom tesla drmmen og spurte om disse feilene så fikk jeg beskjed at de kontakterer meg for utbedring . Etter ferien i august 2019 så har jeg prøvd å finne ut hvem jeg skal snakke med og var innom servicesenter drammen og snakket med de. De sa at det var ikke noe notat om feil på bilen. Fikk en mail som jeg skrev til og vært en del fram og tilbake til slutt i september-oktober hørte jeg ikke noe fra delivery tesla . Bokket en time på appen og skrev ned nøyaktig hva som er feil, fikk timw 1november.før denne time ble jeg kontaktet av en annen hos delivery og hun var ny i denne saken og ønsket bilder på nytt, noe jeg hadde sendt . 1 november levert bilen kl.08.00 og bilen ble hos de i 26dager( av de 26 dagene var bilen parkert i kø 14dager) Fikk henta bilen og sa at den var fikset noe ikke den var , fikk ny time i desember 13-14desember, ble der i 10 dager og jeg påpekte at lakken i bilen var dårlig. Støvkorn i lakken i døråpning venstre foran,venstre bak og høyre bak pluss paklukeåpningen og litt dårlig klarlakk toppen av frontfanger. Bakluken skulle de fikse via micropaint på sem men det med døråpningene i 3 dører var innenfor noe jeg er uenig om . Fikk micropaint til å se på dette og takste dette og de sa det er dårlig utført lakk på bilen og for å fikse døråpningene kommer på 14tusen (frekke over blir ikke 100%)

Føler de skyver ansvaret for garanti på nybil . De skifter deler som ikke trengs og lar vær å rette de delene som må rettes.

Hva skal man gjøre videre , kjøpt bil til over 700 000kr og den med den feilen på lakken synker den i verdig mye..

Beklager lang tekst , setter pris på svar

Mvh Mehdi. T

Antall visninger