Revisjonshistorikk [tilbake]

trykk for å gjemme/vise revisjon 1
opprinnelige versjon

Mercedes B klasse electric, motorproblemer

Kjøpt en brukt Mercedes B-klasse electric-Drive fra et utmerket bilfirma i Porsgrunn, de sendte til og med bilen til Drammen gratis. Samme dag vi mottok bilen var vi klare for prøvetur, men dessverre kom vi ikke engang ut av gårdsplassen før det poppet opp feilmelding i displayet "STOPP MOTOREN" videre kom det opp "Bilen må fraktes til verksted" Falck ble bestilt og fraktet bilen til Berthel O. Steen Buskerud, kontaktet verkstedet i samme øyeblikk som bilen ble transportert dit. Etter flere dager kom det telefon fra verkstedet som hadde konstantert at motoren var defekt og måtte byttes, men dessverre kunne de ikke skaffe motor før etter tidligst to uker eller i verste fall tre måneder. Bilen er en 2018 modell og har gått 13000 km. Spørsmålet mitt er om dette er vanlig fra et anerkjent merkeverksted som Mercedes med så lang leveringstid på motor? Er motoren en svakhet på denne modellen? Eller er det en svakhet hos BOS som ikke klarer sine forpliktelser med deler? Firmaet vi kjøpte bilen av har sakt klart fra at vi bare må heve kjøpet så der er det ikke noe problemer.

Antall visninger