Revisjonshistorikk [tilbake]

trykk for å gjemme/vise revisjon 1
opprinnelige versjon

Motor blir knapt 70 grader

Hei! Ser at flere har spurt om det samme før, og har som oftest blitt anbefalt å skifte termostat, men dette er nok mer komplisert enn som så. Har altså en gulle god A4, 2009 modell, passert 288 000, sprek som fy, og aldri problemer av noe art, med unntak av dette: Høsten for tre år siden merket jeg at motoren ikke ble ordentlig driftsvarm når tempen krøp ned mot 1-2 pluss. Har vært flere turer på verksted (autorisert AUDI-verksted), og har fått ulike svar og forklaringer hver gang. Er anbefalt å skifte et innsugingsspjeld, skifte termostat samt skifte et rør med lekkasje som snor seg helt fram til høyre. (til parkeringsvarmeren??) Alt dette gjort. Jag hadde en gang en Caravelle med samme problem, og da ble jeg fortalt at bilen hadde en tilleggsvarmer som startet automatisk for å få opp kjølevæsketemperaturen, og at det var den som ikke startet. Jeg lanserte denne teorien for verkstedet, og fikk til svar at "Parkeringsvarmeren starter som den skal når du slår den på". Problemet er at jeg vet ikke vet om det er samme varmer som fungerer som tilleggsvarmer, og det angis heller ikke på displayet om den går uten at jeg har startet den manuelt (eller programmert). (Om det er en tilleggsvarmer i tillegg til denne kunne faktisk ikke verkstedet svare meg på!) Parkeringsvarmeren fungerer altså som den skal, og selv om jeg starter den manuelt så blir ikke motoren varm av den grunn, men varmeapparatet varmer som det skal. Nåla stopper opp ved 70-75 grader, selv om jeg kjører alle 20 minutter tll jobb med varmeren gående. Jeg får med andre ord ikke varme i kupéen uten å ha parkeringsvarmeren gående. Dette har nå gjentatt seg 3 vintre på rad, og Ingenting har hjulpet, og jeg har lite lyst til å legge igjen mer penger på dette verkstedet. Og vil gjerne at alt virker som det skal når jeg en gang skal selge den. Har du noen forslag eller idéer som jeg kan lansere overfor verkstedet?

Antall visninger