Revisjonshistorikk [tilbake]

trykk for å gjemme/vise revisjon 1
opprinnelige versjon

Honda Civic 2,2d '07 DPF

Hei!

Har nylig gått til innkjøp av en Honda Civic 2,2d 07 modell med dpf. En uke etter jeg kjøpte denne hos forhandler gikk dpf tett (forhandler påstår de akkurat har byttet dpf, men har ikke klart å oppdrive kvittering.) I tillegg peilet jeg olja og den har steget. Et verksted har nå kjørt regenerering av dpf samt tappet noe olje og jeg har fått kjørt bilen på et par turer nå (ca 250km) det jeg dog oppdager når jeg er ute å kjører så kommer ikke driftstemperaturen på motor opp i 90(+) grader. Den stopper 4-5 hakk før senter på temp måler. Peilet olje igjen idag i tillegg og den har nok en gang steget. Det lukter ikke diesel av olja,men den har heller ikke blitt brun/hvit. Merker ikke noe risting/kols trøbbel med bilen eller redusert motor kraft etter regenerering var utført. Tror du det er lekkasje i toppakning eller hva kan det være som er hovedproblemet her? Regner jo med at dpf krever driftstemp på motor for å kjøre regenering? Derfor så vil jeg vel anta at dpf er tett igjen ila en ukes tid..

Mvh Thor