Revisjonshistorikk [tilbake]

trykk for å gjemme/vise revisjon 1
opprinnelige versjon

Citroen DS3 Racing motor problemer

Lang historie kort NOT. (bilen er kun sommerkjørt) Kjøpte bil av vestfold auto i mai 2012, etter ca 150-200 min begynte bilen å fuske ved pådrag ("gulper" olje m.m), etter konf med selger sa han at jeg kunne bruke Autoco siden dem var nærmere og at dette gikk på garanti. Mye frem og tilbake over årene og reparasjoner og effekt endringer som resultat av de mange jobbene som var ut ført, kom jeg til et punkt i 2015 at jeg ville heve kjøpet hvis jeg ikke fikk ny motor, BOS svarte med å rense motoren igjen noe som hjalp i kun kort tid, på fusk men effekt var borte. Sommeren 2016 hadde Autoco og BOS bestemt seg for nok en topp jobb (samme som i 2015) jeg leverte bilen i god tid før ferien og krevde bilen klar til juli da jeg skulle på bilferie til italia. Etter å ha purret Autoco gjentatte ganger med beskjed om at jeg skulle på ferie første fredag i juli, endte det opp som vanlig meg manglende deler og jeg måtte utsette avreise noe som kostet meg ca 3000,- Jeg sa spesifikk at bilen skulle på langtur og måtte testes godt for fusk m.m. før levering, får beskjed om at bilen er testet og klar til henting sent fredag ettermiddag. Etter at jeg endelig fikk hentet bilen kjører jeg hjem og hører på motoren at noe er seriøst feil, ringer Autoco og får beskjed om at verkstedet er stengt og at jeg må komme inn med bilen mandag, og igjen må jeg utsette avreise. får bilen fikset (turbo slange som var løs) Etter endelig å ha fått bilen ok, setter jeg kursen mot Italia, etter ca 4t kjøring merker jeg vibrasjon i skivene (nettopp byttet, på garanti) denne vibrasjonen opptar så mye at når jeg kommer ned til Italia er må jeg begrensehastighet pga risting i bilen, turen ble avkortet til at vi små kjørte i nord Italia og retur hjem pga bilen, endte opp med Kiel ferje hjem i tillegg. Kjører bilen rett til Autoco (bremsene byttes på garanti igjen) og krever heving av kjøp , og får beskjed at det må stilles til selger (Vestfold Auto). Gjør dette skriftlig, og ender opp med ett svar fra AutoMobil, advokat til Vestfold auto, om at Auto Elite Ensjø, har kjøpt opp Vestfold Auto, og de ikke kan se at dette er noe som tilsier heving av kjøp. Kontakter derfor NAF og forsikrings selskap for juridisk bistand, mye frem og tilbake ender dette med at bilen ble parkert for vinteren, og våren 2017 kom, bilen hadde samme problemer og ble ved første mulighet kjørt til Autoco etter avtale med BOS for sjekk, de hadde bilen en mnd (mars) Etter å ha prøvekjørt bilen med teknikker BOS og Mekaniker fra Autoco bytter de plugger og påstår at bilen er ok, jeg henter bilen og kjører hjem, ser da at bilen har fått en skade mens den har stått hos dem en mnd. konfronterer AutoCo at dette har skjedd og sender bilde, de påstår at dette må ha skjedd før jeg leverte bilen bla bla.. Fortsetter løpet BOS men krever ny forhandler, får da Auto Elite Ensjø som kontaktpunkt, og kjører bilen dit, etter en mnd klarer de å finne ut at motoren må byttes, (i løpet av 13 mnd har nå bilen stått på verksted 3 av disse.) juli 2017 får jeg ny motor, bilen fungerer perfekt og legger ut på ny bilferie, kjører 2-300 mil og funger flott, september 2017 plutselig ser jeg at det drypper olje under motoren, åpner panser og ser at det har sprutet ut olje fra topp dekselet (pakningen), skuffet og oppgitt sender jeg mail til Auto Elite Ensjø om dette, og at jeg nå har fått nok, og de kan hente bilen da jeg krever heving av kjøp. Igjen mye frem og tilbake med dem som ender i ny kontakt person, i går 11.10.17 gav jeg beskjed om at jeg ville ha svar iløpet av dagen hvis må jeg bruke advokat igjen, får da svar om at motorbytte er noe de har gjort på vegne av BOS og de ikke kan ta seg av ett heving av kjøp, dette må tas med forhandleren der bilen er kjøpt. Det ironiske er at AutoMobil sier at Auto Elite Ensjø er tidligere Vestfold Auto!!! har nå 157 e-poster rundt denne saken, så hva mener dere, har jeg en sak?

Antall visninger