Revisjonshistorikk [tilbake]

trykk for å gjemme/vise revisjon 1
opprinnelige versjon

Garanti på reparasjon Golf 7 2013

Hei. Jeg har en Golf 7 1,4 bensin 2013 modell. første gangs registrert mai 2013. Jeg importerte denne bilen selv fra tyskland og var då klar over at garanti er 2 år .Ikke 3 som i Norge. i Juni 2014 fikke jeg problem med å stoppe motoren på bilen.Jeg vred nøkkel av og fjernet nøkkel.Alt av instrument-radio-lys osv indikerte at bilen var avslått. Men jeg merket til in store forbauselse at motoren gikk.Jeg slapp clutch med bil i gir og håndbrekk på for å"2drepe motor".Jeg fikk varsel"defekt tenningslås kontakt service". Jeg kontaktet service og fikk inn bilen.De fikk ikke frem feilen og jeg vet egentlig ikke helt hva de gjorde. 2 mnd siden så skjedde dette igjen .Det kunne skje 3-4 ganger i uken etter å ha kjørt noen kilometer. Fikk bilen inn til Møller på Sandnes en gang til og de byttet noen rele og tenningslås. Det var iallefall den offisielle versjonen ders. Dette var innenfor 2 års garantitiden så jeg betalte ingen ting for dette. De preseiserte at de ikke fikk frem feilen men mente de hadde fikset det. Fikk bilen reparert den 30/9 2014. Bilen gikk greit og jekk fikk ikke frem feilen noe mer før i midten av september nå iår. Jeg bestilte reparasjon den 26/9 2016 skriftlig og fikk tid 3/10. etter en uke så ringte Møller g sa at de ikke hadde funnet feilen på de første 2 timers feilsøking og lurte på om jeg ville at de skulle feilsøke mer.Jeg mente at dette er en garant fra sist gang da dette er en såpass spesiell alvorlig feil at de burde fikset dette første gang. Kundemottaker skulle sjekke med de ansvarlige for reparasjon og jeg mente at bilen uansett måtte fikses. Den var en risiko på vegen siden den kunne kjøre etter av jeg eller kona hadde gått ut av bilen.

Etter 2 dager så fikk jeg telefon om at de hadde klart å finne feilen som var i en sentral enhet for komfort av bilen.denne kostet 5000 kroner og de måtte få fra lager i Oslo. Nå hr jeg vært i møte med ansvarlig som hevder hardnakket at dette ikke var samme feil som første gang. Tull spør du meg. Dersom en VW på ca 3,5 år med ca 20000 kilometer mellom hver gang får feil med 2 forskjellige komponenter som gjør at bilen ikke kan stoppes og kan kjøres uten nøkkel , da burde vel alle VW vært kalt tilbake? En reparasjon skal vel vare mer en nesten 2 år? Spørsmålet mitt er ..Hvordan går jeg videre fem i en slik alvorlig sak.Det er nesten litt latterlig at de skyver ansvaret på at de ikke fikset denne feilen i garantitiden over på meg. Lurer på å gå litt ut i media å få denne saken ut blant offentligheten. Jeg er elektronikkmann og bil mann. Jeg vet hvordan et rele fungerer og hvordan en tenningslås fungerer. Tips til videre fremgang. Reperasjon er på 11000 + mva.Ikke allverden men det er prisippet som gjelder for meg. Kunder kan ikke behandles slik på en såpass alvorlig feil på en bil som nå har gått 41 000 Mvh Jens Atle Skjæveland tel 45002524

Her er siste mail fra Møller: Hei Jens Atle.

Volkswagen Golf, RK60841 er første gang registrert 28.03.2013 med 2 års nybil garanti. I juni- september 2014 ble det skiftet rele og tenningsbryter pga av bil ikke ville stoppe. Bil var kjørt 19483 km da jobb ble ferdig stilt 29.09.2014. Nå er bilen kjørt 41559 km, nå oppstår de samme symptomer, men det er annen grunn enn sist at dette skjer.
Det er alltid beklagelig når det oppstår tekniske mangler som i dette tilfelle. Det er ikke blitt utført servicer i vår organisasjon, vi er ikke gitt muligheten til å fange eventuelle mangler opp mens det fortsatt var garanti på bilen. Det er 2 år siden vi så på bilen, den er kjørt 22076 km siden forrige reparasjon ble utført uten noen tilbakemelding. Bil er utenfor fabrikkens garanti. Beklager dette dekkes ikke da det ikke er de samme komponenter som ble skiftet i 2014.

Da du har godkjent skift av styreenhet vil dette komme på totalt 10931,-

Antall visninger