Revisjonshistorikk [tilbake]

Lurt av verkstedet!

Måtte ha bilen på et bilxtra verksted i sommer da jeg ikke fikk start på den på morgenen. Bilen var parkert på vanlig måte 4 dager før, når jeg skulle starte den så tente den ikke i det hele tatt (gikk bare rundt på starteren). Jeg hadde misstanke om bensintilførsel, og ba verkstedet sjekke dette. Når de kontaktet meg tilbake fikk jeg beskjed om at det ikke var kompresjon på to sylindere. Jeg syntes dette var rart da jeg ikke hadde merket noe når den ble parker. Jeg spurte om de hadde sjekket om motoren fikk bensin, men fikk da beskjed om at det ikke var nødvendig for her var feilen åpenbar. Jeg ba de da sjekke bensinpumpen. De ringte tilbake og ga meg beskjed om at det ikke var kompresjon på 3 sylindere, så her måtte motoren åpnes. Jeg valgte å få fraktet bilen de 200 km hjem. Etter litt feilsøking fant jeg ut at motoren ikke fikk bensin, og at bensinfilteret som sitter i tanken var tett. Jeg har kontaktet verkstedet pr telefon flere ganger. Første gang fikk jeg til svar: Fint for deg at det var kun det som var feil, da ble det ikke så dyrt for deg! Men jeg ønsker n forklaring fra verkstedet på denne behandlingen av saken. De lover å ringe tilbake (noe de ikke gjør). Jeg har sendt de mail, men heller ikke dette responderer de på! Jeg syntes det er rett og rimelig MINST å få igjen det jeg betalte til verkstedet og transport kostnadene hjem. Hva burde jeg som forbruker gjøre i en slik sak?

Antall visninger