Revisjonshistorikk [tilbake]

Audi a6 s6 1,8t avant

Hei Benny Har nettopp kjøpt denne bilen. Forrige eier har hatt endel rep. Bl.a. Automatgear hvor det ble foretatt rep. For tilsammen 22000. Nå i vår. Bilen var ny i 2003 (2002-mod.) I 2010 etter ca. 120 000 km. var det så mye koksdannelser i motoren og den brukte enormt mye olje, slik at det ble foretatt rep.og rensing for 9000. Det harvært endel rep. av el. komponenter, bremser, karosseri, chassis etc. og bilen virker ok. Men jeg synes oljen virker skitten. Den ble skiftet i sept. for 100 mil siden. Også oljefilter. Jeg tok kontakt med verkstedet som skiftet oljen og påpekte dette, og de sa oljen hadde slik god kvalitet at den renset opp gammel olje. Men det var de som hadde skiftet den også. Jeg hører kakling fra motoren når den starter fra kald. Verkstedet sa det var reg.kjede som ikke var stramt p.g.a. lavt oljetrykk. Virket fornuftig etter lyden. Ikke ventiltikking. Verkstedet sa je burde kjøre en full rens av motoren og skifte oljen igjen. De sa det kostet 2000. Det er forsåvidt greitt, men jeg har en følelse av at det ikke virker. Bilen er gått 189000. Ser at du ikke applauderer disse modellene, men har nå tenkt å ha denne bilen en stund allikevel. Tror du det er soting eller koksing som har kommet igjen og er årsak til reg.kjedets kakling? Eller har du en annen teori?
Takk for en fin spalte, og så håper jeg på svar.

Mvh Ola Prestmo

Antall visninger