Revisjonshistorikk [tilbake]

Har jeg en mandagsbil?

Hei, jeg er eier av en Hyundai Coupe, 1.6 motor og 2004 mod som har nå gått 226000 km. (Jeg kjøpte den på 159.000 for nøyaktig to år siden) Jeg har tidligere hatt samme type Coupe, men det var en pålitelig bil som gikk og gikk og gikk. Reddet livet mitt gjorde den også i ei ulykke hvor jeg brakk nakken. Derav ble det samme type Coupe IGJEN. Jeg har STORE utgifter så og si hver måned nå... Mye er slitedeler, men ikke før en ting er reparert slår noe annet til som må repareres... Og det er DYRE utgifter som går på motor, temperatur-regulator, ny dynamo, clutch som døde midt i ett lyskryss hvor jeg endte opp med veihjelp. I løpet av to år har jeg byttet komplett clutch TO HELE ganger (mai 2014 og mai 2015) selveste dynamoen + reim, vindusviskermotor foran, vindusviskerarmer, lambdasonder 5-6 ganger (de ryker hele tida på garantien gjennom verksted), fjærbenslagere, termostat, motor drikker olje som jeg drikker kaffe, reg.reim er byttet, ny bremsekalipper, skiver/klosser, stabstag, jordingskabel til batteriet, kyllingbein, hjullagere, låsekasse i førerdør, panservaier, nå har jeg også fått hull i eksosen og løs innmat i potta+ at jeg har byttet viftereim og ei annen reim jeg aldri husker ordet på. Som jente har jeg fått en utmerket peiling på bilens ulyder og ikke minst blitt ekstra god på åssen en bil faktisk fungerer. Og en annen ting...Hyundai er ikke noe billigmerke lenger. Det er svindyrt. Bilen har ingen rust (utrolig nok) og han ser smashing ut på utsiden, men på innsiden aner ingen hva som ligger og ulmer i horisonten.... Jeg kan nevne at jeg fyller på motorolje HVER DAG. Han bruker halve oljen på oljepinnen på ca 7 mil. Jeg har heller ingen oljelekkasje i frostvesken eller omvendt. Vet ikke hvor oljen blir av da det heller ikke er oljeflekker under bilen. Jeg kan nevne at det også lakk girolje her for en stund siden(det er fikset) samt at gassvaieren bestemte seg for å henge seg opp sånn helt uten videre en solfylt dag i juni.En gang hoppet overføringen fra giret helt av, og jeg hadde altså 4 gir i orden. Det var jaggu ikke enkelt og kun kjøre på 4.gir... Så det har vært utrolig mye vissvass med denne bilen. Spørsmålet er nå: Har jeg en mandagsbil? Og...jeg har vel nærmest byttet ut nesten alt av deler på denna bilen her. Det neste som skjer må vel være at girkassa, motoren eller fjærene ryker? Eller drivakslene som jeg aldri har byttet... Føler jeg har lagt ut såpass mye penger på bilen at nå må det bare gå oppover? Alt er jo nesten byttet ut og føler jeg vil tape MASSE penger på å selge han. Hvem vil ha en bil som drikker olje? Håper du kan gi meg noen fornuftige svar eller løsninger :-) Mvh frustrert kvinnelig Coupe-eier.

Antall visninger