Hei Benny. Har en veldig godt holdt VW 1200, 1963. Motor = 30 000 km ( shortmotor / bytte ) Satte inn nytt fordelelokk, stift, rotor, plugger, pluggledninger, coil og coilledning. Blåste drit ut av forgasser og hadde den i rensekar. Alt utført av dyktig mekaniker m erfaring på gamle VW. Fylte 98 oktan og tilsatte bly-erstatning som alltid og kondensfjærner. Den gikk ikke pent. Og var håpløs jo mer gass du gav. Tømte tanken ( som er ren og fri for rust ) Fylte 96 ( og bly / kondens ) og siden har den gått som en klokke. Det var jo lavere oktan før, og erfarne mekanikere sier at min motor ikke er bygget for å tåle så høy oktan som 98. Sylinderveggene er svakere og tåler ikke så godt trykket ! Men så har vi dette med bio tilsetningen i 96 oktan som kan gi negative følger for pakkninger m.m. Hva anbefales.