0

Elektrisk 7 seter

spurt 2023-05-31 16:44:40 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei. Vi er en familie som har e-nv200 og er ute etter en nyere og bedre 7 seter til familien. Performance er ikke et must .

Vi vurderer 2019 model x eller 2021 Opel zafira Elife. (Eller lignende )

Begge rundt 450000 +

Har du noen tanker om hva som er det beste valget med tanke økonomi / driftsikkerhet. Noe spesielt vi bør tenke på?

Finnes det andre alternativ til 7 seter + 300 km rekkevidde til den prisen?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2023-06-01 16:48:23 +0100

Om dere søker her, vil dere finne et tidligere svar på et lignende spørsmål. Ellers sier dere ikke noe om dere faktisk trenger 7-seter, eller om dere egentlig klarer dere med en 5-seter og ønsker mer plass fordi det er kjekt å ha. Vær ops på dette med elbiler vs tillatt nyttelast, det er en skikkelig showstopper for mange elbiler med tilsynelatende god plass, det er rett og slett ikke engang nok vekt å spille på til å fylle bilen med 7 voksne personer, langt mindre normal bagasje. Jeg tenker at dere bør sette dere ned og legge inn relevante premisser på finn, og ta det derfra. Når dere også har fokus på økonomi og driftsikkerhet, faller Tesla model X fra helt av seg selv, en "premiumbil" der fabrikkgarantien er nesten-ute eller snipp-snapp-ute, det er høyrisikosport, og model X er ikke noe unntak, tvert om.

Når dere nevner Opel er det en outsider som ligger gunstig i pris, helt greie biler på alle vis, men igjen, sjekk tillatt totalvekt, tillatt nyttevekt, tillatt taklast og ikke minst, hengervekt, en løsning kan jo være "bobilløsningen", der man henger på en bagasjehenger, ikke sant?

Ellers er det ikke verre enn å legge inn "elektrisk", flerbruksbil og en øvre prisramme på finn, den som leter, den finner. Dere kan også legge inn 7-seter hhv 8-seter som et tekstsøk, cluet er å søke bredt i utgangspunktet og snevre inn etterhvert. Når det gjelder dette med rekkevidde, er dette et generelt problem med elbiler, gapet mellom oppgitt rekkeviddde og praktisk kjørelengde mellom hver "tanking" er betydelig, og avhenger av alt fra snø, hvor tung man er på gassfoten, aktuell totaltvekt og så videre. Elbil er ikke noen "Ole Brum" løsning der alt er perfekt, elbil fungerer best om dere kjører i en radius der dere klarer dere med hjemmelading. Langs landeveien vil uvegerlig rekkevidde bli et issue, der dere må planlegge godt, ha et forhold til ladekø, ladetid, da kan det fort gå greit. Men å kjøpe en elbil med si oppgitt rekkevidde 3-400 km og innbille seg at dette er fasiten tl enhver tid, det er å tro på nissen, elbiler har relativt høy virkningsgrad, derved påvirkes løpende strømforbruk i stor grad av forholdene nevnt over. Det gjør noe med rekkevidden, i verste fall kan man dele på to. Noe kynisk sett: om rekkevidde er viktig for dere, kjøp en diesel eller bensinbil isteden, f.ex VW Caddy 7-seter eller Peugeot sin halvstore flerbruksbil. Da får dere ja takk, begge deler og praktiske biler som gjør det de skal over tid gitt et normalt godt regime for service og vedlikehold, jevnlig understellsbehandling inkludert. Vær forøvrig ops på at også elbiler kan ha veldig godt av understellsbehandling!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger