0

Er ein Honda CR-v 2016 mod. rett valg

spurt 2023-05-28 08:56:56 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei. eg har fått motorhavari på min Ford Mondeo 4x4 2015 mod. 2.0l diesel motor. her venter eg på svar fra motor/driverkforsikring forsikringen.

uansett kva som skjer her vill eg gjerne bli kvitt den bilen no. har lagt ut mange 10 tals tusen før motorhavari med register havari.

Eg driver å vurderer å kjøpe ein Honda CRV 2016. med 1.6l dieselmotor og manuel. tanken er å dra ein campingvogn med totalvekt på 1800kg.

hadde ein CRV 2007 mod. med 2.2 diesel og Manuel. Den kjøpte svigerfar av meg og har kjørt 100.000 med den utan noko spesielt utlegg. dette vil eg og oppleve.

er ein 2016. Honda CRV med manuel noko som holder, og spesielt med tanke på campingvogn?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2023-05-29 17:41:24 +0100

Honda er et helt greit valg, men en 1,6 liter og 1800 kilo slep betinger at du kjører med vett, gjerne også lar motoren gå et par minutter når du stopper....stikkord høye temperaturer i såvel topplokk som stempeltopper hhv turbo. Når kjølevæsken sirkulerer, fortsetter du å kjøle ned ting og tang....og et par minutter gjør mye. Du har forøvrig helt rett, Honda er driftsikre som få, det eneste drawbacket er noe dyre deler og lite kundestøtte i Norge. Jeg har selv kjørt med relativt tunge slep med bla gamle Passat B2 sugediesel, en kjempesprek motor på 1,6 liter med hele 54-55 hk. Det dreier seg om å bruke hue og ikke dra livskiten ut av motoren, ta tiden til hjelp rett og slett og ikke på død og liv skulle holde 80 opp den bratteste bakken på sørlandske. Ja, gitt det faktum at du antagelig har en slunken lommepung etter Ford-uflaksen, tenker jeg at Honda kan være en god ting for deg.

Ellers er et normalt godt regime for service og vedlikehold, jevnlig understellsbehandling inkludert, en god investering om du som meg opplever det som en god ting å kunne eie en bil i mange år og kjøre den til typisk 4-500.000 km uten nevneverdige problemer. Jeg har fulgt den oppskriften gjennom 45 år og lært mye på veien, spesielt de første 10-20 åra, resutlatet er at jeg kun har eid en drøy håndfull biler privat, et betydelig syv-siffret antall kilometer til tross. At jeg er en nogenlunde habil garasjemekaniker hjelper jo, men med åra har jeg funnet gode samarbeidspartnere og etablert et langt og godt kundeforhold, et uavhengig, autorisert verksted med en allsidig og dyktig verkstmester hjelper godt på! Med diesel og en moderne moder er oljeskift med filterbytte - alltid filterbytte - hver 15.000 km ekstremt viktig om du vil kjøre lenger enn langt med bilen din.

Forøvrig er det en ting som lønner seg - uansett: vær ekstra bevisst på å kjøre på momentet, jeg lærte dette når jeg kjørte tungbil i ungdommen. Det å unngå å jage turtall betyr mye for motorens ve og vel, med på kjøpet får du en defensiv kjørestil, der du planlegger kjøringen hele veien helt automatisk ifht veiens beskaffenhet, du kjører rett og slett mykere. Spesielt med tungbil er dette alfa og omega, og det er ikke noe mindre viktig når du skal kjøre med slep og en relativt liten motor. Og skulle du ønske å være ekstra sikker, snakk litt med selger og spør om det ikke er mulig å foreta en felles prøvekjøring med og uten slep. Ja, du vil merke 1800 kilo, men min magefølelse sier at det kan være liv laga, jeg mener å erindre at Hondas 1,6 diesel har tilstrekkelg med anvendbar kraft fra lave og midlere turtall til det kan fungere. Referansen jeg har i bakhodet er en kurve for dreiemomemt hhv effekt som funksjon av turtallet...det sier ikke alt...men det gir en god indikasjon. Og nei, du kan ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger