0

Heving av kjøp

spurt 2023-05-16 12:49:23 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei,

Vi har en mandagsbil hvor det meste går gale. Nå er vi igjen blitt hentet med Viking for vårt 2. havari. Den har i løpet av våre 11 måneders eierskap vært 3 måneder på verksted. Forrige verkstedsbesøk varte i 9 uker.

Kan du hjelpe oss med noen tips/oversikt over hva man bør akseptere? Og hva som historisk må til for å heve et kjøp?

Historikk: Hendelsesforløp: 1. Verksted hos Mobile Åsane da det var et løst deksel i venstre felg (mekaniker sier det har vært løst siden bilen var ny da det vanligvis er noe som fikses når biler klargjøres som ny) 2. Verksted hos Mobile Åsane da det var et løst deksel i høyre felg (mekaniker sier det har vært løst siden bilen var ny da det vanligvis er noe som fikses når biler klargjøres som ny) 3. Vindusmotor venstre side fremme var ødelagt og ble fikset hos Mobile Godvik. 4. Bilen havarerte i midten av september da vi ikke fikk motorkraft. Fikk beskjed det var girkassen som var ødelagt hvor det måtte skiftes sensor og aktivator, og batteri måtte lades (usikker på tekniske detaljer). Var på verksted hos Mobile Godvik i 1 1/2 uke. 5. Parkeringssensorer slår seg på uten noe i nærheten når vi kjører. Dette gjelder fronten og kan aktivere seg både når vi kjører og står i ro uten noen i nærheten. Feilmeldinger har blitt nullstilt av verksted hos Mobile Godvik. 6. Blindsonevarsling slår seg av og på når ingen er i nærheten når vi kjører. Mobile Godvik var i kontakt med Opel-teknikere i Marokko. Rapport fra teknikerne sier at utstyret er ustabilt ved nedbør. 7. Verksted hos Mobile Kokstad grunnet ulyder på venstre side fremme og sensortrøbbel med blindsonevarsel og parkeringssensorer. Årsak til ulyd var slitasje på lenkearm. Mobile Kokstad bestilte ny lenkearm og tok kontakt med teknikere hos Opel angående sensorene. 8. Mobile Kokstad 3. januar 2023 for å skifte lenkearm og oppdatere/nullstille styreenheter. 9. Mobile Kokstad siden 17.02.2023 (enda ikke fått bilen tilbake). En ledning på hver side bak som er trøbbel med og ABS defekt. Vi har da kjørt med en bil hvor eventuelle ulykker kunne endt gale da vi har fått beskjed sikkerhetssystemet kunne risikert å ikke slå inn.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2023-05-17 20:36:15 +0100

Ingen fasit her, men her finner dere en grei oversikt over rettigheter og plikter og gangen i det hele. Det dreier seg om å gjør de rette tingene i rett rekkefølge, men be dvised, tar lett et par år å nå frem med en sak hos forbrukermyndighetene, og enkelte importører har en lei tendens til å spekulere i å trekke saken inn for retten for å vri seg unna ansvret om kunden får medhold i forbrukertvistutvalget. Rådfør dere gjerne med forbrukerådetevnt NAF og ta det derfra. Det beste er om man får til en løsning med forhandler, ellers går dette på begrep som vesnetlig mangel hhv at forhandlerm å få rimelig mulighet til å utbedre feil(ene) etc etc.. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger