0

Hvordan er kvalitet på santa fe?

spurt 2023-04-29 12:28:54 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei sann.

Skal kjøpe ny bil, og har kommet over en hyundai santa fe 2013 modell med 2,0 liter diesel og manuell kasse. Kmstand ca 150000. Fulgt servicer. Hvordan er disse kontra for eksempel Honda crv i samme årsmodell? Vurderer crv da jeg har hatt en 09-modell før jeg var veldig fornøyd med. I santa fe finner jeg dog større bagasjerom (tror jeg), høyere hengervekt og 7 seter. Hva er det smarte valget her? Honda ringer bedre i ørene mine enn hyundai, men jeg har ingen god begrunnelse for dette. Og hva er fordeler ulemper med 2.0 manuell vs 2,2 med automat i santa fe?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2023-04-30 15:15:19 +0100

Valget burde være enkelt om du er opptatt av driftsikkerhet og et greit bilhold...er det liten tvil....Honda er tingen. Ogå det forholdet at du kjenner Honda og har vært fornøyd gjennom en årrekke taler for at Honda er det beste valget. Ja, Santa Fee er noe større, og har høyere hengerverkt - men er dette noe du trenger? Dernest: Santa Fee har iallefall for noen år tilbake hatt mer enn et spennende problem, bla hjullagre som ikke var spesielt tette ifht inntregning av fukt - skikkelig flott på norske nedsalta vinterveier! Nå har jeg ikke over sikten over når dette ble rettet opp, "noen" i familien hadde Santa Fee to ganger: første og siste. Samlige hjullagre gikk til Jesus før 15.000 kjørte kilometer, og dette var i de tider der den forrige importøren gjorde sitt ytterste for å ødelegge merkevaren Hyundai, derved vred man seg i krampe når ordet "garanti" ble nevnt. Og reparasjonene, ja de var utruleg dyre, et betydelig 5-siffret beløp! Gjett om bilen ble byttet ut så snart som overhode mulig - med kommentaren "aldri mer Hyundai"!

Rett skal være rett, når Hyundai sparket den forrige importøren og overtok roret for den norske importen og kundestøtten sjæl, ble alt så meget bedre, og det er mulig at den bilen du refererer til har fått rettet opp tidligere tiders små og litt større nykker, men du finner det ikke ut før ETTERPÅ liksom! Ellers er NAF-test FØR kjøpekontrakten underskrives obligatorisk for biler som har noen år på veien, stikkord rust, rust og atter rust. Ja, de bilene du nevner, blir understellsbehandlet når de kommer til Norge, men altfor mange gir beng i jevnlig etterbehandling, og det norske vintervedlikeholdet på landets veier - det står i en særklasse, stålmarken raper av fryd! Og nei, selv en faglært mekaniker har ikke sjanse til å klare å "sjekke" en bruktbil godt nok ute på tunet hos selger. Glem heller ikke at "tilstandsrapport" hhv "nylig EU-kontroll" sier alt og ingenting om bilens faktiske stand!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger