0

2018 mod 1,2l bensin,84hk finnes bakdeler med motoren

spurt 2023-04-23 07:48:21 +0100

anonym bruker

Anonym

Hva vet du om denne bilen som jeg må passe ekstra på?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2023-04-24 12:22:07 +0100

Skal du KJØPE en slik bil....eller EIER du denne bilen allerede og vil ta godt vare på den? Det er en vesensforskjell her...i førstnevnte tilfeller er en NAF-test den eneste måten å sikre seg sånn nogenlunde på å unngå å kjøpe en sekk full av katter på....og NAF-test er noe man ataler med selger FØR kjøpekontrakten underskrives og tar det derfra....

Et PS: 1,2 TSI fra sånn circa 2013-14 og oppover har TANNREIM, ikke REGISTERKJEDE. Det er en vesentlig BEDRE løsning enn tidligere tiders registerkjede, som du kanhende har plukket opp var det et problem med strammeren på de tidlgiere versjonene av 1,2 hhv 1,4 TSI. Dette var noe dritt - bokstavelig talt. Vel, din bil har IKKE dette problemet, den har tvert om en reim som holder leeeeeeeeeeeeenge - mener vedlikeholdsintervallet er ovseleg langt, men som nevnt under, dette har ditt faste verksted kontroll på.

Om du allerede EIER bilen, er det så enkelt som å opprettholde et normalt godt regime for service og vedlikehold, her er skifte av motorolje og filter ved typisk 15.000 km det viktigste, ellers er det den vanlige gullrekka som ditt faste verksted har kontroll på. Og bare så det er sagt, dette er en grei bil, som kan serves like godt av et uavhengig, autorisert verksted som et merkeverksted, men prisen ligger typisk på halvparten, merk det spesielt at merkeverkstedet priser identisk motorolje som om den skulle være flytende gull. Ellers er UNDERSTELLSBEHANDLING med jevnlig etterbehandling OBLIGATORISK for ALLE VW - spesielt om den har noen år på veien og ikke har utviklet kritisk rust som er hinsides alt håp allerede. Velg gjerne et verksted tilknyttet norsk antirust, der får du godt faglig arbeid der man bla sørger for å demontere alle deksler under bilen og ellers god hulromsbeskyttelse. Koster litt, men som du vet, det er VELDIG dyrt å reparee rustskader, dessuten går skjult rust på sikkerheten løs! Lykke til med en feiende flott bil!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger