0

Mercedes Benz c klasse 350 e(plug in) T

spurt 2023-03-28 10:07:44 +0100

anonym bruker

Anonym

Hva vil du si om en 2018 mod, kjørt ca 35000, aut, el+bensin? Opp mot ren diesel El bensin motor? Bakhjulstrekk...hvordan er det vinterstid på ulike underlag?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2023-03-28 15:25:59 +0100

Valg av drivlinje er litt som smaken og baken. Jeg ville gått for diesel hybrid om jeg hadde vært i markedet for Mercedes hhv hybrid, rett og slett fordi jeg er ihuga diesel-tilhenger, og med hybrid drivlinje får man litt ja takk, begge deler. Fordelen med en hybrid drivlinje er at du sparer noen kroner i drivstoff-utgifter, men dette er neppe av spesielt stor betydning for dem som blar opp 8-900.000 og oppover for en Mercedes hybrid. Litt mer krefter får man jo, men heller ikke dette har speseilt stor betydning - iallefall ikke på norske veier. En benziner vil uansetth ha noe høyere drivstoff-forbruk, og for de av oss som har kjørt diesel en stund, vil en benziner oppleves som noe slapp, speseilt fra lave og midlere turtall, men over tid venner man seg jo til at man må jage litt mer turtall, det er mao ikke noen stor greie. I og med at du er i markedet for en bruktbil med noen år på veien, ville jeg hatt fokus på å finne en bil i best mulig stand. Dernest er det lurt å sette seg ned og tenke nøye gjennom eget kjøremønster, om du kjøre rmye i byen, mye småkjøring, vil naturlig nok bensin, gjerne med en hybrid drivlinje være et godt valg. Likeledes vil en diesel hybrid som kan kjøres på strøm en del av tiden være en god ting, ren diesel vil kunne gi problemer med DPF - om du kjører mye i byen. Omvendt om du har mye landeveiskjøring, der er diesel kongen på haugen, hybrid eller ikke hybrid. Dernest er det dette med behov og preferanser: tenk nøye gjennom, prøvekjør, ta deg den tiden du trenger for å velge en bil du er fornøyd med en stund - og som alltid - NAF-test FØR du undertegner kjøpekontrakt er en god ting.

Mhp bakhjulstrekk osv er det iallefall myyyyyye bedre enn forhjulstrekk, både ifht stabilitet, kurvekjøring og fremkommelighet. Mercedes har ellers så god ESP/antispinn at bakhjulstrekk fungerer helt greit, men gode vinterdekk er - der som ellers - en grunnleggende forutsetning. For seriøse vinterforhold er det Nokian Hakkapelllitta som gjelder, dernest er Contiental det beste allround-dekket. Pigg eller piggfritt avhenger dels av personlige preferanser og erfaring, dels av vinterforholdene der du bor. Verre er det ikke. Ja, jeg har selv kjørt både forhjulstrekk, bakhjulstrekk og mange varianter over temaet firehjulstrekk. Forhjulstrekk er en smule oppskrytt, du får lett verdens største kjelke om du går litt for hardt inn i en kurve, og fremkommeligheten er egentlig bop-bop, du kjører deg f.ex lynraskt fast i dyp snø, snøen pakker seg under bilen og løfter drivhjulene klar av underlaget. En bakhjulstrekker vil grave seg ned til hjulene får grep. Det desidert beste er et godt firehjulstrekk, og bare så det er sagt, Mercedes kan firehjulstrekk. Men om du ikke kjører mye under ekstreme vinterforhold vil en Mercedes sedan med bakhjulstrekk fungere aldeles utmerket. En god venn har kjørt Mercedes sedan med bakhjulstrekk som "farende fant" i snørike områder i Sør-Norge gjennom ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger