0

2008 A6 allroad

spurt 2023-03-24 19:16:03 +0100

anonym bruker

Anonym

Hva ser mann etter på en a6 allroad gått 250" km

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2023-03-25 12:06:30 +0100

Det første du bør gjøre, er å se deg sjæl i speilet og spørre deg selv om hvorfor du vil bruke en betydelig del av pengene dine på en 14-15 år gammel "premiumbil". Dernest skal du aldri glemme at det koster å være kar. I denne sammenheng vil du uvegerlig måtte sette av en betydelig del av lønna til et høyere bilbudsjett enn du ellers kunne hatt, om du da ikke er en langt over gjennomsnittet dyktig garsjemekaniker med mekkelokale og fullt oppsett med verktøy. Dernest skal du vite hva du gjør og kunne bestille deler fra tyske nettbutikker, prisforskjellen mellom deler derfra vs "originale" Audi-deler i Norge er horribel. Her som ellers, du bør tenke nøye gjennom kjøremønster og behov, og spørre deg selv om du ikke heller burde velge en mer "folkelig" bil. Du f.ex en mange, mange år nyere Skoda Octavia med firehjulstrekk for samme prisen, med de fordeler dette innebærer. Om du velger en Octavia med lang kjørelengde får du sogar en nesten-ny bil, og som vi vet, det er ikke antall kilometer som tar rotta på en bil, det er antall år på veien.

Om du fortsatt føler at du BARE MÅ eie en A6 Allroad, ja da er det tre ting som er en skikkelig showstopper: luftfjæring er den ene....dette koster flesk å reparere....og MacMurphy har bokstavelig talt fast adresse i luftfjæringa hos Audi! Dernest ruster faktisk også Audi....trenger jeg si mer? Og ikke minst: ved den minste mistanke om "chipping", "optmialisering" eller det jeg kaller "tukling" med bilens motorstyring, ja da går du sporenstreks videre! Dette er i 99% av alle tilfelle ikke godkjent av SVV og ført inn i vognkortet, ei heller meldt inn til forsikringselskapet. Og nei, det er IKKE korrekt at man aldri blir "tatt"! Slik tukling kvalifiserer for bruksforbudd når du blir tatt - ikke "hvis" - og du må betale dyrt for å få et merkeverskted til å tilbakeføre bilen til original stand før du kan drømme om å få den godkjent hos SVV. Dernest består slik "tukling" ofte i at man rett og slett hiver opp ladetrykket og øker drivstoffmengden, med økte termiske og mekaniske belastninger gjennom hele drivlinjen, fra tuben, via stempeltoppene og rådene, gjennom girkasa og like frem til drivleddene med de konsekvenser dette har for den arme stakkaren som eventuelt er dum nok til å kjøpe en sånn bil! Som sagt....gå i såfall videre!

Ellers kan du "lese deg opp" på kjente feil til du blir grønn, det du bør gjøre om bilen IKKE har luftfjææring eller er "chippet" eller har synlig rust, er å ta ut en sjekkliste for bruktbilkjøp fra nett og krøsse av. Om du fortsatt ser for deg at dette er bilen for deg når du har gått gjennom lista, prøvekjørt og ditt og datt, ta gjerne med en god venn som kan det du ikke kan, ja da avtaler du en NAF-test med selger FØR - FØR - FØR du så mye som tenker tanken på å underskrive ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger