0

bildiselogelbil

spurt 2023-03-23 20:48:02 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny . Hvorfor er dere som skriver om bil så utrolig feilinformert når dere uttaler dere om el bil . Skjønner att det er upopulært å være ærlig men det får da være måte på tull . Har selv hatt el bil men det var det dyreste jeg har eid av bil . Men kjører nå diesel . Servicer å reparasjoners er mye dyrere på el bil enn diesel . hvis du ikke må vente et år for å få den tilbake fra verksted da . for det kan ikke skaffes deler Men med det reinestykket som dere viser til tror jeg dere er betalt av staten for å spre feil informasjon .

Men ellers er jeg kjempe glad i broom , masse bra stoff -

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2023-03-24 08:22:25 +0100

Om d'rede redaksjonen i Broom er kjøpt og betalt, er nok heller tvilsomt, men du skal ikke se bort fra at de - som alle andre som produserer journalistisk innhold - må forholde seg til såvel den redaksjonelle linjen hos arbeidsgiver - som jo er TV2. Dernest er det et kjent forhold at det er mye prestisje i det derre med elbil både i det politiske miljøet og samfunnet forøvrig nå om dagen, som du er inne på, det fortelles det ene fantastiske eventyret etter det andre som mer enn antyder at elbil, det er gratis leik og moro, og bare fryd og glede! Det er jo ikke helt sant, det er liksom ikke bare en elefant i rommet som det ikke skal snakkes om, det er en hel liten flokk!

Du nevner noen av dem, men som vi vet, det er mange flere! Dags dato merker jeg meg at en av de største forsøkes dementert av selveste Statkraft: som vi vet, det norske kraftoverskuddet vil gå mot 0 en gang mellom 2025 og 2027. Da er det rett og slett høyere innenlands forbruk enn det norsk kraftproduksjon kan dekke. Det innebærer at vi enten må øke produksjonen, det er faktisk IKKE gjort på 1-2-3, eller vi må øke importen. Det siste vil i såfall innebære rådyr strøm - vi vil alltid kunne få kjøpt noe - men når energisituasjonen der nede i EU og UK er som den er, med bla et underskudd på energi som motsvarer 155 milliarder kubikkmeter russisk gass i en uoverskulelig fremtid, ja da vil det være et vedvarende underskudd i meget lang tid fremover. Rett og slett mangel på elektrisk kraft, det gjør noe med tilgangen, det gjør noe med prisen. Og når vi ser på Statkrafts forsøk på å forklare norske elbilister at neida, dette er ikke et problem, kan vi saktens gjøre oss våre tanker: man mener - forsåvidt korrekt nok - at den norske elbilparken bruker så lite strøm at det er helt ubetydelig!

Den som tenker litt gjennom hva man egentlig sier her, er at man forutsetter at det som i realiteten er et luksusforbruk - privatbilisme er i realiteten ikke samfunnskritisk - vil bli prioritert i en situasjon der vi hypotetisk sett kan risikere å måtte stenge ned kraftkrevende industri - kfr planene som poppet opp før regnet satte inn og fyllte opp kraftmagasinene i fjor høst. Her skal vi også merke oss regjeringens planer for "elektrifisering" av både det ene og det andre - se på tallene for den mye omtalte "elektrifiseringen" av nordsjøen og få hakeslepp! I beste fall må det underskuddet som oppstår som følge av denne politikken dekkes inn ved at våre venner der nede i Tyskland hiver enda flere gravemaskinskuffer med køl inn i kullkraftverkene som man har fyra opp igjen i stor skala det siste året! Strømmen må jo uansett komme et sted fra, og nei, "fornybarsatsningen" vil ikke være i nærheten av å kunne dekke inn verken underskuddet eller økningen i forbruket med det første - både i Norge og EU / UK - sånn ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2023-03-23 20:48:02 +0100

Sett: 33 ganger

Sist oppdatert: Mar 24 '23

Antall visninger