0

Kjørelengde 121000km (diesel/stasjonsvogn/ aut.)

spurt 2023-01-09 16:41:03 +0100

anonym bruker

Anonym

  1. Forhold: Periodevis varierende motstand v/rattbevegelser, som om styreservoen "slår inn/ dropper ut". Er redd det skal skje plutselig forverring. Hva kan dette skyldes - og hva er det mest hensiktsmessige å gjøre?
  2. Forhold: Lurer også på om motorlyden har endret seg noe: Litt mer "raslende", tenker jeg. I og med at motoren ikke har tannrem(mer), kan dette skyldes slitasje i kjedene i bakkant av motoren? Eller er det litt tidlig m.h.p. kjørelengden ?

Ser frem til å høre kommentarer og råd fra deg! Mvh. BMW MOD 320D XDRIVE/TYPE.3K

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2023-01-11 11:39:10 +0100

Gitt det faktum at pkt 1 går på sikkerhetskritiske systemer, og pkt 2 går på din subjektive opplevelse av noe som meget vel kan være et forvarsel om slitasje i motoren som i ytterste konsekvens kan resultere i et motorhavari, er det eneste rette å la bilen stå og bestille tid hos et autorisert verksted for å sjekke opp hva som er feil eller ikke feil. Uten forkleinelse for noen, ut fra beskrivelsen regner jeg med at du sliter litt med å finne ut av dette selv, da er det viktig å huske første hovedsetning: ingen skam å kontakte fagfolk av og til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2023-01-13 11:23:40 +0100

Opps… Her kan det fort være litt å ta tak i. Som Norulf sier: Ta kontakt med noen som kan BMW og som kan feilsøke på dette for deg. Det koster litt, men det kan bli dyrere å gjette hva feilene er og så bytte deler på måfå. Noe altfor mange gjør. Jeg kan også forsøke å gjette litt, men du må da ta det for det det er – gjetting. Og altså ingen fasit.

Punkt 1: Det er nærliggende å tenke servopumpe (det er svært sjelden feil på disse) eller feil på noen ventiler i tannstangen din. Jeg har mest tro på det siste.

Punkt 2: På litt eldre BMW med 2-liter diesel så er feil på registerkjede veldig vanlig. Det starter med rakling i motoren, særlig ved kaldstart og kan ende med motorhavari. Dette er noe du MÅ ta tak i fort.

Men igjen: Få konstatert eksakt hva som er feil først og ta det derfra.

Ønsker lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger