0

2014 mod km ca 100000

spurt 2022-12-22 14:44:38 +0100

anonym bruker

Anonym

Kan det bli overraskelser m denne? Dyre deler f.eks?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-12-23 09:28:15 +0100

Gitt det faktum at bilen har noen år på veien, er det overveiende sannsynlig at eventuelle barnesykdommer er kurert underveis. Ellers kan det bli "overraskelser" med alle biler som har noen år på nakken, det er som kjent ikke antallet kilometer som degraderer en bil raskest, men antall år - og be advised - slarv med sevice og vedlikehold, enn si eiere som har en oppfatning av at "aktiv kjøring" er meningen med livet, er noe dritt. De to sistnevnte er røde lys som sier "gå videre", det er ikke rasjonering på gode bruktbiler i markedet. Dernest skal du selvfølgelig sky biler som er "chippet", "optimalisert" eller på annet vis tuklet med som selveste pesten - dette er som regel ikke godkjent....med de konsekvenser dette har når det blir avdekket ved f.ex en EU-kontroll....stikkord "bruksforbud". Jeg sier "når", fordi slik "tukling" har en lei tendens til å påvirke utslipp, og det blir stadig sterkere fokus på både utslipp spesielt og "tukling" med bilens styresystem spesielt.

Den beste måten å unngå overraskelser på, er å ta utskrift av en sjekkliste og gjør en "grovsortering" av aktuelle biler. Når du finner en grei bil, ja da avtaler du en NAF-test med selger FØR - FØR - FØR du tenker på å underskrive kjøpekontrakt. Det gir deg et minumum av trygghet, og selger får dokmentasjon for at opplysningsplikten er oppfylt etter beste evne. Og nei, selv en bilmekaniker klarer ikke å "sjekke" bilen godt nok der ute på tunet hos selger! Poenget er å velge en bil i best mulig stand, som du forsåvidt sier, uten litt for spennende overraskelser, det er jo litt penger med i spillet her - 140-150 give or take for vanlige modeller om jeg ikke tar feil, mer for biler med mye motor osv osv.. Du skal jo liksom være fornøyd en stund, ikke sant?

Dyre vs billige deler? Tja, Mercedes sine merkeverksteder er av den sorten som tar inngangspenger i tillegg til stive timepriser og som du sier, rådyre deler. Legg til at kundestøtten fra BOS har et forbedringspotensiale, og at kvaliteten på arbeidet ved merkeverkstedene flere steder i landet har det samme....senest for noen uker siden fanget mine antenner opp at et herværende merkeverksted hadde skiftet startbatteriet på en ganske så dyr og relativt ny bil av dtte edle merket....og prestert å "glemme" å sjekke feilkoder i ettertid...! Dette skulle man selvfølgelig ha betalt for å gjøre i ettertid! Skikkelig god kundeservice der i gården! Men det bør jo ikke hindre deg i å kjøpe en feiende flott A-klasse, det er forholdsvis greie biler som trives like godt på et uavhengig, autorisert verksted - på et punkt nær - det kan synes som om Mercedes har begrenset muligheten til å resette serviceindikatorer for andre enn egne merkeverksteder. En god venn som tar service i Danmark ved et uavhengig verksted, melder imidlertid at dette ikke har vært et problem der nede - og som vi vet - prisnivået i både Danmark og Sverige er hyggelig. Legg til at det finnes "tredjepartsdeler" også ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger