Som mange andre bruktbiler i det norske markedet, kan begynnende kritisk rust være noe man bør være ops på. Møller er som kjent en av de importørene som IKKE understellsbehandler bilene når de kommer til landet, og enhver som kaster et raskt blikk under en ny VAG, vil se at nei, fabrikkbeskyttelsen er IKKE "god nok". Ja, noen kunder kjører sine biler direkte til understellsbehandling, da sjekker du når det evnt er tid for etterbehandling. Og ja, du kan "grovsortere" og finne en grei bil selv, men den kloke avtaler en NAF-test med selger FØR man tenker på å undertegne kjøpekontrakten. Win-win for begge, du får et minimum av trygghet, selger får dokumentert at opplysningsplikten er oppfyllt.
Et ord om dette med kjørelengde: det er ikke antall kilometer som tar rotta på en god bil, det er slarveskap, "aktiv kjøring" og ikke minst, antall år på veien. Den kloke legger vekt på bilens faktiske stand, og lar dette med "kjørelengde" rykke nedover på lista. - iallefall et hakk.
Og når bilen er din - ja da er det første du gjør å sørge for understellsbehandling evnt etterbehandling - avhengig av status fra før. Gitt et normalt godt service og vedlikeholdsregime og Skodas kvalitet bør du kunne forvente et problemfritt bilhold, der du kjører med et evig smil!