0

2018-2020 e-golf

spurt 2022-12-16 08:54:44 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei, ble det gjort endringer på modellene 19 og 20 i forhold til 18? Hvor mye bør en vektlegge antall km kjørt på disse? Mvh Per Kringlebotn

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-12-16 11:23:17 +0100

updated 2022-12-16 11:24:26 +0100

Hei Per. Jeg legger ved en video av en bruktbiltest av VW e-Golf på video. Her skal du få mye nyttig informasjon.

LINK: https://www.tv2.no/video/underholdnin...

Det du MÅ sjekke ekstra nøye er dette med klimaanlegg / varmepumpe. Der er det en del krøll og det kan fort koste både 40 og 50.000 kroner å fikse opp i dette.

Ellers mener jeg at bilens generelle tilstand er vel så viktig som antall kjørte kilometer. God servicehistorikk og få (helst bare én) eier som har tatt godt vare på den er viktigere enn om den har gått 60-, 70 eller 80.000 kilometer.

Evt. utstyr og garantier (Enten det er fra fabrikk eller bruktbil-garanti) er også viktig. Sett deg litt nøye inn i hva som gjelder og dekkes.

Bilene ble forbedret kontinuerlig underveis. Så i utgangspunktet jo nyere, desto bedre. Men også dyrere.

Lykke til med bilkjøp.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-12-16 15:10:07 +0100

Som jeg ser det, er det ingen store endringer, VW har siden tidenes morgen hatt en filosofi der man endrer minst mulig på det som fungerer. Men en viss grad av "modellpflege" er det, dog snakker vi om detaljer - det er altså ingen dramatiske forskjeller. Nå sier du da heller ingen verdens ting hvilken versjon av Golf som er mest interessant for deg, som du nok vet, det er flere varianter over temaet. Og ja, jeg er klar over at den norske modellpalletten er begrenset, men det er fremdeles sånn at det ikke er spesielt langt vil verken Sverige eller Tyskland - om du skulle tenke i retning av en variant som ikke tas inn til Norge. Noe kynisk sett, det som skiller mest, er drivlinjen: hvilken motor som sitter under panseret, om bilen har manuell eller automatkasse, om vi snakker forhjulstrekk eller firehjulstrekk. Med 2018 and on mener jeg forøvrig å vite at vi hele veien snakker om euro 6, dette har fordeler og ulemper, men vi kan dessverre ikke velge bort miljøkravene.

Ellers tenker jeg at det er utstyr som man ikke trenger, og utstyr som er greit å ha. DSG, firehjulstrekk, adaptiv cruisekontroll hhv lane assist og kollisjonsputer bak bør stå på lista. Likeledes adaptive frontlys. Det du IKKE trenger, er adaptivt understell: det er forsåvidt greit nok, men det er en kompliserende faktor som ikke nødvendigvis er probllemfri på norske vinterveier - stikkord sensorer under bilen - og det gjør det dyrere den dagen du må bytte støtdempere. Det man kaller "ergonomiske seter" er også en god ting, minner veldig mye om det man kalte "sports-seter" tidligere. Med dieselmotor er webasto en veldig god ting, ellers er det 2.0 TDI som gjelder - 1,6 TDI er grei nok - iallefall med automatgir - men det er arme greier, min subjektive oppfatning er at 2.0 TDI er vesentlig bedre, med rikelig med anvendbar kraft fra lave og midlere turtall. Mhp bensinerne er de små benzinerne ikke noen høydare, 1,4 hhv 1,5 TSi er greie nok, men heller ikke mer. Også der er er 2.0 TSI et klart bedre alternativ. Men for all del, smaken er som baken. Hvilke motorer som finnes i det norske markedet fra 2016 and on, se det har jeg ikke oversikten på i hue. Men den som utvider søkeområdet til å omfatte Sverige og Tyskland...vil som regel finne det som står på ønskelista.

Og nei, det er ikke "antall kilometer" som betyr mest, men bilens faktisk stand. I min verden har jeg opp gjennom årene lett valgt biler som er kjørt noen hundre tusen av proffesjonelle brukere på få år fremfor biler som er kjørt rundt de 100' over mange år. Fordleen med biler som har hatt proffesjonelle brukere - f.ex taxikjørte biler - er at slike brukere er avhengige av bilen. Det innebærer ofte et normalt godt eller sogar veldig godt regime for servce og vedlikehold, med de fordeler dette innebærer. Privatbrukere har en lei tendens til spare på skillingen og la ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Kommentarer

Og der så jeg det med små bokstaver....E-GOLF! Ser litt dårlig av og til! Greit nok, beklager så meget! Men det er likevel et par ting du kan ha nytte av i teksten....og det er helt sikkert ANDRE som vil kunne plukke opp tips fra min lille oppsummering av meningen med vår alles kjære Golf

Norulf gravatarbildeNorulf ( 2022-12-16 15:21:16 +0100 )rediger
0

besvart 2022-12-16 17:44:17 +0100

Endringer på en model er ikke nødvendigis synlige eller at store forandringer er gjort men en bil er satt sammen av en rekke deler og komponenter som nesten kontinuerlig blir forandret litt eller forbedret. Man kan da ofte ved å studere delenummer finne ut om en del har gjennomgått en revisjon som ofte deles i kategori betydelig forandring eller ubetydelig forandring, dette legges inn i datasystemet hos fabrikanten og gjør blant annet at det er lettere ved tilbakekallinger å finne nøyaktig hva som gikk galt. Bilprodusentene oppgir ikke disse forbedrete revisjonene utad til kunder da det ikke klassifiserer til det vi bruker å kalle model opdateringer som fks lengre rekkevidde, ny dimensjon på dekk og felger samt kanskje et par nye farger å velge mellom. Så ja det er en del forandringer fra 2018 til 2020 og som oftest er de viktigste som regel uthevet i årets brosjyrer eller på fabrikantens nettside.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger