0

Gjelder e-Golf, varmepumpe.

spurt 2022-11-29 18:34:54 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny. I dag fikk jeg en ny opplevelse av et bilverksted. Det er Møller i Bergen ang. e-Golf. Min svigerinne kjøpte ny e-Golf i 2017. Den er blitt sørvet hos Møller. I oktober i år gikk garantien på bilen ut. Den fikk siste sørvis hos Møller i september. I november sluttet varmepumpen å virke. Bestillt time hos Møller, diagnosetest 28.11.22, viser at varmepumpen har en rekke feil som som må ha oppstått over tid. Møller presenterte et tilbud på reparasjon av varmepumpen på ca. kr.47.000. Feilene burde ha vært mulig å finne på siste sørvis kun en måned før garantien utløp, mener jeg. Bilen er kun kjørt vel 30.000 km. Hun har også garasje. Men Møllers svar er, garantidato er endelig og kan ikke gjøres noe med. Den siste sørvis en måned før kostet min svigerinne på 79 år, 5000 kroner. Som gammel drosjeeier i Bergen har jeg aldri sett så slett kundebehandling. Hva burde et merkeverksted oppdage på en siste sørvis kun en mnd. før garantien går ut. Leste på nettet om eGolf/varmepumpe, gjengangerfeil. Det er en veldig kjent feil og kanskje hatt en utvidet garanti. I beste fall burde verkstedet sjekket dette på siste sørvis. Dette minner om noe helt annet enn service. Mvh. Jan Stordal

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-11-30 11:58:38 +0100

Vi som har noen tiårs erfaring med nettopp Møller og merkeverkstedene, har observert at grunnverdiene som gjelder i firmaet, har endret seg: tidligere lå verdier som "fornøyde kunder" på toppen av lista. Nå føler man uvegerlig et gufs av BI-gutter i blå dress med like blått slips, det virker rett og slett som "tjene penger" har rykket opp til førsteprioritet! Bare trist og leit spør du meg, når det er sagt, det er vel snart bare Toyota/Lexus som har fokus på kundestøtte og begrepet "garanti" blant norske bilimportører! Nylig meldte Møller seg inn i den gjeve klubben av bilimportører som presterer å ta ut stevning mot egne kunder for å vri seg unna garantiansvaret etter nederlag i forbrukerklageutvalget. Vel er Norge et knøttlite marked med høye kostnader og lave salgstall, men gitt det faktum at det er fabrikanten som til syvende og sist dekker inn brorparten av kostnadene ved garantisaker, burde man være litt mer på "tilbudsiden". Jeg opplevde selv et lite hyggelig forsøk på fakturering når jeg fanget opp en "kjent feil" på vannpumpa på en av familiens VW, feilen ble reparert to uker før garantiutløp, litt flaks må man ha, likevel fremkom et forsøk på fakturering som etter min subjektive oppfatning fremsto som en bevisst strategi.

Det skal tilføyes at jeg har brukt et uavhengig, autorisert verksted i en årrekke, mine faste kontakter ved herværende merkeverksted sluttet, nettopp som en følge av "nye tider", sercienivået og prisene gjorde samtidig et kraftig byks oppover, å betale timepris som ville fått en advokat til å rødme, er ikke aktuelt for min del når jeg ikke lenger føler at jeg får en pluss-verdi ved å bruke merkeverkstedet. Trist og leit, men jeg tenker at du som f.d taxi-eier kan finne en bedre samarbeidspartner for din svigerinne fremover, eventuelt ta en hyggelig samtale med merkeverkstedet og si klart og tydelig fra at dere forventer bedre fra et merkeverksted. Det skal tilføyes at jeg opp gjennom mer enn to tiår opplevde stjerneservice og rød løper fra det lokale merkeverkstedet, den skal de ha. Som deg kjørte jeg lenger enn de fleste, og var avhengig av bilene mine H24/7. Ikke en gang opplevde jeg driftstans, og var det noe galt, ja da fikk jeg tid på sparket. Fant man ikke feilen, ja da fikk jeg nær 100% rabatt på deler og arbe', helt fantastisk. Når Møller overtok denne "familebedriften", ja da kom det nye tider - dessverre. De garantisakene vi har hatt på familiens nye biler har løst seg - to-tre saker i størrelsesorden halvannet tusen og opp ti len titusenlapp. Men i to tilfeller måtte jeg altså si fra hva jeg forventet. I min verden skal en god bil levere 4-500.000 km uten nevneverdige problemer, som f.d yrkesjåffør hhv farende fant og langpendler tar jeg som du vel har gjort, vare på bilene mine og kjører med vett. Da går ikke ting i støkker - og går ting i støkker innafor garantitiden, ja da er det helt klart noe gæli' fra ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger