Gjelder e-Golf, varmepumpe.
Hei Benny. I dag fikk jeg en ny opplevelse av et bilverksted. Det er Møller i Bergen ang. e-Golf. Min svigerinne kjøpte ny e-Golf i 2017. Den er blitt sørvet hos Møller. I oktober i år gikk garantien på bilen ut. Den fikk siste sørvis hos Møller i september. I november sluttet varmepumpen å virke. Bestillt time hos Møller, diagnosetest 28.11.22, viser at varmepumpen har en rekke feil som som må ha oppstått over tid. Møller presenterte et tilbud på reparasjon av varmepumpen på ca. kr.47.000. Feilene burde ha vært mulig å finne på siste sørvis kun en måned før garantien utløp, mener jeg. Bilen er kun kjørt vel 30.000 km. Hun har også garasje. Men Møllers svar er, garantidato er endelig og kan ikke gjøres noe med. Den siste sørvis en måned før kostet min svigerinne på 79 år, 5000 kroner. Som gammel drosjeeier i Bergen har jeg aldri sett så slett kundebehandling. Hva burde et merkeverksted oppdage på en siste sørvis kun en mnd. før garantien går ut. Leste på nettet om eGolf/varmepumpe, gjengangerfeil. Det er en veldig kjent feil og kanskje hatt en utvidet garanti. I beste fall burde verkstedet sjekket dette på siste sørvis. Dette minner om noe helt annet enn service. Mvh. Jan Stordal