0

Fabrikkoverhalt motor

spurt 2022-11-28 06:07:08 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei , hadde eit motor havari på Ford 2,2 l . Fekk fabikkoverhalt motor , skjønner den har ikkje vert på fabrikken . Er ein slik motor slipt veiv ? Hona sylinder ?skifta kam ? Osv eller er det bare ein nyvasket brukt motor fra ein hogger ? Ps veit at auto 8-8 fekk motor fra Bil 1 i Trøndelag . Mvh Arve Fjellkårstad .91575690 Arve.fjellk@vlfk.no

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-11-28 13:39:08 +0100

Tja, si det....? Hva som er gjort eller ikke gjort med motoren, se det skal leverandøren kunne svare på. Det er ingen fasit her. Vi andre pleier å spørre før vi kjøper, men du har gjerne handlet hos en leverandør du har gode erfaringer med fra før. Uansett, det er ingen skam å spørre i ettertid om hva du har fått for dine surt erhvervede kroner. Men generelt får du det du betaler for. Snakker vi om "hoggerpris", ja da er det som du antyder, en nyvaske motor fra nærmeste hoggeri! Betaler du noen titusenlapper, ja da er det gjort en seriøs jobb der mangt og meget er kontrollert hhv skiftet. Da får du som regel også en garanti som gjenspeiler kvaliteten på jobben som er gjort. Og så er det alle midt-i-mellom, der man gjør det aller mest nødvendige, brenner et lys i kjerka og satser på at det går greit!

Og ja, det er faktisk en god ide å sjekke litt FØR du snur lommeboka opp-ned og betaler en liten formue for en "byttemotor", men gjort er gjort, ta kontakt med leverandøren, uansett om du bare lurer, eller om det er en spennende crunch-crunch lyd fra byttemotoren! Men ikke ta sorgene på forskudd, ofte er det sånn at de som overhaler motorer, har rimelig god kontroll på det de gjør. De skal jo leve av dette her, ikke sant? Så det kan fort gå bra!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-11-28 14:07:24 +0100

Fabrikk overhalt betyr nok ikke nødvendigvis at den er overhalt av Ford eller et ford verksted. Fabrikk overhalt betyr nok mest at motor er åpnet, alle toloranser målt opp og at deler utenfor spec er byttet ut samt at de deler som skal byttes fks strekkbolter, pakkninger og lignende er byttet av et godkjent motorverksted som følger Fords eller andre fabrikanters instruksjoner for overhalingen. At en veiv er slipt er faktisk negativ da overflate herdingen ofte bare er noen hundredels millimeter og er svært komplisert og kostbart å gjennoprette og lønner seg da bare først og fremst på større motorer og kostbare racing motorer. På hvermansens bilmotorer blir oftest veiven byttet og nye lagere satt inn men jo honing av sylindere med nye stempelfjærer er nesten en selvfølge men også her finnes det unntak hvis fks sylindere har overflate behandlings belegg som fks Nicasil som fks Jaguar har eksprimentert med. En seriøst overhalt motor skal ha en rapport hengene ved seg men ikke nødvendigvis i papir utgave og kan like gjerne være en link til verkstedet som har foretatt overhalingen der du kan finne detaljer om overhalingen.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger