0

Kan "svenskeknappen" være en løsning?

spurt 2022-11-27 21:57:02 +0100

anonym bruker

Anonym

Heisann!

Har en Ford Kuga 2011-modell med automatgir. Den siste uken har den tullet litt med giringen. Den blir hengende igjen på 3. giret, og drar høyt opp på turtallet. En sjelden gang i blant dukker også antispinn-varselet opp, selv om det hverken er glatt eller spinning på gang. Mistenker at girkassen får noe feilinformasjon fra resten av systemet, og at dermed ikke girer opp som den burde. Kan legge til at vi har byttet ABS-sensorene bak den siste tiden og at den girer mykt og pent når jeg bruker girvelgeren manuelt.

Spørsmålet er; kan det være en mulighet til å løse problemet ved å koble av batteriet, la det stå litt, og så koble på - litt som å trekke ut strømmen på wifien? Hvis jeg prøver dette, er det noe spesielt jeg bør tenke på som kan gå galt? Eventuelt, om dette bare er bortkastet tid og jeg heller bør ringe verkstedet med en gang...

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-11-28 14:23:15 +0100

Disse girkassene er kroniske ang feil og hadde en dårlig konstruksjon da plastbiter fra dempe mekanismen i clutchen gikk i oppløsning og passerte oljefilteret slik at tilslutt hydraulikken i kassen gikk i stå. Reparasjonen er dyr da man må få en byttekasse samt arbeid så her kommer regningen ofte på 50-70000 kr alt ettersom hvem som utfører arbeidet. Det er skjeldent lønnt å få tak i en brukt fra huggeren da de oftest har samme problemet og gjerne er hos høggeren nettopp pga kassen. I Sverige nær den Norske grensen som fks Strømstad bytter de den for ca 53000 kr mens hos Ford i Norge koster det 73000 kr. Begge er Ford verksteder og har samme garantier.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger