0

Hvilken XC60

spurt 2022-11-15 19:12:09 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny, jeg har bestemt meg for å kjøpe en brukt xc60 og har lest det du tidligere har skrevet om disse og peilet meg inn på 2012 modell og oppover. Budsjettet mitt er på 250000 og jeg har sett mange fine eksemplarer i denne prisklassen. Det jeg lurer på er hva du ville prioritert av kilometerstand eller nyere modell. Har sett flere modeller som har gått rundt 90-130 tusen, men disse er som regel 2012-2013 modeller innenfor min prisklasse. Jeg har også sett flere «nyere» modeller som 2014-2015, men disse har gått rundt 150000-200000. Hva ville du prioritert av kilometer og årsmodell ?

Takker for svar

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-11-17 11:06:00 +0100

Du har litt Ole Brumm tanker her, om budsjettet er låst, ja da får du liksom ikke BÅDE lav kjørelengde OG en "nyere modell". Prisen i bruktmarkedet har som kjent et jevnlig verdifall hvert år, jo flere år på veien, jo billigere blir bilen, etter X år passer en ellers dyr bil inn i ditt budsjett, hipp hurra, o fryd og glede! Den ANDRE faktoren som påvirker prisen på en bruktbil, er kjørelengde, og siden mange går rundt og innbiller seg at bilen ramler fra hverandre når den har rulla sine første 100.000 km, ja da vil en bil som blir kjørt av f.ex en proffesjonell bruker - si en taxi - passe inn i budsjettet ditt etter færre år på veien!

I min verden er det sånn at antall år på veien som regel er dårligere karma for bilens faktiske stand enn antall kilometer. Jeg er rett og slett så kynisk at jeg tenker at en god bil smaker best etter 300.000 km, da begynner den å bli godt innkjørt. Så ja, jeg ville ikke hatt problemer med å velge en si tre år gammel ex-taxi som var kjørt 3-500.000 km av en proffesjonell bruker, gjerne i et område av landet der kjøringen i stor grad var langkjøring, fremfor en 10 år gammel privatkjørt bil med 100-150.000 km på telleren. Nyere bil gir flere fordeler, dels er "barnesykdommer" borte-vekk, dels er det jevnlig oppgraderinger fra fabrikantens side, også hos Volvo.

Kanhende vårt store orakel Benny kan si noe om spesifikke modeller av denne feiende flotte bilen, ellers er det så enkelt som at dette er litt som smaken og baken, til syvende og sist er det bilens faktiske stand som avgjør om du gjør det noen velger å kalle "et godt kjøp" eller ei. Igjen, noe kynisk sett, kjørelengden er bare et tall, en hvilken som helst bil som har vært underlagt et normalt godt regime for service og løpende vedlikehold, herunder understellsbehanlding med jevnlig etterbehandling, bør kunne levere minimum 4-500.000 km uten nevneverdige problemer. Selvfølgelig, forutsatt at du fortsetter å passe på bilen og kjører med vett, det er ikke noe problem å ødelegge en bil på utrolig kort tid om man slarver eller er blant dem som innbiller seg at en "aktiv" kjørestil er meningen med livet! Be advised, D5 diesel er en fantastisk motor for oss som har sett lyset og innsett at diesel er kongen på haugen for alle som kjører litt lenger enn til og fra butikken!

HER VIL JEG TILFØYE AT du kanhende burde tenke tanken på å utvide "søket" til vanlige Volvo V6O, eventuelt andre Volvo-modeller, både stasjonsvogner og sedan, med firehjulstrekk. Det er mange flotte biler fra Volvo, og jeg tenker at om du ikke bor et sted med mye snøfall og dårlig brøyting, evnt har en ekstremt dårlig tømmervei til hytta, ja da trenger du rett og slett ikke denne "høye bakkeklaringen". En "vnalig" bil med AWD har - for alle praktiske hensyn - mer enn god nok ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger