0

Jekkepunkter, orginaljekk eller garasjejekk

spurt 2022-11-09 10:53:05 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei, litt banalt spørsmål kanskje, men lurer man må man spørre. På min vw golf er det en liten kant under hvor man plasserer orginaljekk. Denne er tilpasset jekkepunktet. Kan man bruke en garasjejekk, med flat, rund plate på samme punkt? Det er bedre å jekke opp bilen enn å sveive seg ihjel med orginaljekken.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-11-09 11:11:12 +0100

Heisann! Normalt er disse flensene som er merket som jekk-punkt forsterket. Dermed skal det gå helt fint å bruke en garasjejekk på disse. Ja – jeg er helt enig med deg. Det er enklere, kjappere å tryggere å bruke en god garasje-jekk enn original-jekken.

Anbefaler å bruke en gummipute på selve jekk-punktet på jekken. Det gjør det mer skånsomt og minsker risikoen for at for eksempel lekken på bilen sprekker opp, noe som igjen kan føre til rust på litt sikt.

Lykke til med hjulskift.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-11-11 16:49:10 +0100

Om din Golf er som min Golf....er "angrepspunktet" for jekken et hakk lenger inn enn dette hakket...! Du vet...den "kanten" som utgjøres av en stålprofil. Der er også forsterkningen...om du jekker opp lenger ute....ja da finner du ut at blekket i kanalen bøyer seg ganske så kjapt! Jeg har ærlig talt aldri pakket ut originaljekken, jeg bruker en garasjejekk, og når jeg skal i langveien, sørger jeg for å sjekke at min lille nusselige to-tonns hydrauliske jekk og et skikkelig hjulkors samt latmannsarm er med sammen med en bit-trekker, tang, sikrinnger, mulitmete, elektrotape, ståltråd, i det hele tatt, alt det man trenger for å skremme bilen til å oppføre seg fint! Og som Benny sier, ALLTID gummitpute, og glem for all del ikke at en hydraulisk jekk er omtrent like pålitelig som en politiker! Sagt i klartekst: sørg for at ikke noen kroppsdeler kan komme i klemme om jekken tar en "Støre" og gir etter i det kritiske øyeblikket der bilen står uten hjul og venter på vinterdekket!

Det kan også anbefales å bruke kobberfett på hjulboltene og aluminiumspasta på anleggsflaten, det hindrer på effektivt vis at ting og tang setter seg bjønn i løpet av vinteren. Dernest er dette ritualet med å skifte hjul en gyllen anledning til å blåse ut støv fra bremsene og sjekke tilstanden på skiver/klosser. Lykke til med høstens hjulskift!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-11-11 22:44:22 +0100

updated 2022-11-11 22:45:14 +0100

Tar du en sprayboks med Fluid Film og sprayer det du kommer til så er bilen klar for vinteren men obs ikke spray på bremseskivene eller ned i caliper der klossene sitter men på stag, bakre bærebru, støt dempere, bremserør, drivaksler osv. Kjenner jeg Mr N Wolf rett så skulle nok han ønske at det var påbud på dette hver høst før salt sesongen kommer :-)

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger