Tja...om du ikke finner noe som antyder hva dette ellers kan være i bilens instruksjonsbok, er det så enkelt som å ringe ditt nærmeste merkeverksted og ta det derfra. Du får antagelig et omtrentlig svar. Jeg klarer ikke i farta å erindre et eget symbol for "vannpumpe", det som popper opp på Golf 7, New Beetle 1 og 2 osv, er et generelt varsel for motorfeil. gult og vakkert - eller egentlig orange - og den underliggende årsaken kan være alt fra glødeplugger til et DPF-varsel. Ellers tenker jeg at en vannpumpe er en greie som kan være litt spesiell i denne sammenhengen, den kan gjøre jobben dårlig over tid, og du skal være svært så observant for å registrere at noe er feil. Golf 7 2-0 TDI hadde eksempelvis en serie med vannpumper med det vi kan kalle "iboende feil", og hvilken overraskelse, Møller "glemte" å videreformidle informasjonen om dette til norske kunder! Feilen kom frem ved belastning, f.ex kjøring i stigning på høyt gir = lavt turtall, og var egentlig bare synlig ved at temperaturmåleren aber pløtzlich skvatt opp....og like raskt ned når man kom på den andre siden av bakketoppen liksom!
Det er en slik temperaturvariasjon jeg nok ville sett etter først og fremst, en lekkasje vil ofte være så begrenset at den er vanskelig å få øye på. En annen ting som er relevant her: slukker denne varsellampa igjen? Er det kanhende en kommer-går feil, evnt en sensorfeil? Si at det en nivåsensor er med i bildet som kan trigge det aktuelle varselet? Uavhengig av dette, sjekk hvilke muligheter som ligger i denne lampa, og ta det derfra. Ellers har du gjerne en verkstedsforbindelse som gjør godt arbe' uten at det koster skjorta, et uavhengig, autorisert verksted med en verksmester som har lang erfaring vil ofte kunne avdekke og ordne opp i slike feil like godt som gutta ved merkeverkstedet. Verdt å ha i bakhodet, i disse elbiltider synes det som om den gamle kompetansen er på vei ut fra den delen av bransjen som har batterier i blikket liksom.