0

Q7 3.0 tdi 2011-2012

spurt 2022-11-03 06:48:23 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei. Lurer på å kjøre q7. Hørt 2 generasjon motor kom på bilene i 2011. Hva kan du si om kjente feil med bilen? Hva må man være obs på når bilen har rullet 200k + km?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-11-03 11:48:29 +0100

Du kan lese deg opp på "kjente feil" til du ser stjerner, selv en faglært bilmekanikere vil ikke ha en snøballs sjanse på St Hans Aften til å klare å "sjekke" en bruktbil godt nok der ute på tunet hos selger. Det er to ting som gjelder for eldre premiumbiler: det smarteste er å gjøre mer fornuftige valg: enklere, greiere biler. Om du likevel føler at du "må bare", ja da tar du en utskrift av en generell sjekkliste fra internett, og krøsser av etterhvert. Når du finner en bil du føler kan være verdt å kjøpe, ja da avtaler du NAF-test med selger FØR du i det hele tatt tenker tanken på å undertegne kjøpekontrakt. Win-win for begge parter, du får et minimum av trygghet, selger får dokumentert at opplysningpslikten er oppfyllt. Og som vi vet, det er uendelig mye greiere å avtale utbedring av feil og mangler, eventuelt et passende prisavslag, FØR kjøpekontrakten er underskrevet. Og er det for ille - gå videre.

Ellers er tidligere tiders spennende kamakselproblemer løst med 3.0 TDI, men du og du, så mye annet spennende som kan og vil gå i støkker på disse bilene over tid! Nei, det er ikke kjørelengden som dreper en ellers god bil, men antall år på veien, enn si den famøse "longlife" servicen som mange har latt seg forlede til å legge til grunn. Det har kjonsekvenser over tid, ellers er dette en relativt tung bil, med de konsekvenser dette har for belastninger på hjuloppheng og alt som går rundt. Her er det rett og slett nei og atter nei om selger setter seg på bakbeina mhp NAF-test, ja da går du videre, det er ikke rasjonering på gode biler der ute. Og nei, en "tilstandsrapport" fra et tilfeldig verksted evnt bruktbilfirmaets eget verksted eller for den sakens skyld, "nylig EU-kontroll", er ikke riktig det samme. Det bør du ha klart for deg. Ja, NAF-test koster litt, men er du medlem. f.ex uten veihjelp, får du en grei rabatt. Og det er ikke rare feilen som skal til før det lønner seg - veldig! Selv om du snakker om biler med 12-14 år på veien - det dreier seg om såpass mye penger at du virkelig bør gjøre det du kan for å velge en bil i best mulig stand her. Dernest: tenk nøye gjennom om du egentlig har behov for en sånn bil - det er mange alternativer der du får mye mer bil for pengene - enn si mye nyere bil for samme budsjett.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger