0

Hva synst du er det beste alternativet t-roc 2018 eller Golf alltrack 2016

spurt 2022-10-27 11:55:41 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei eg og min samboer skal kjøpe oss en bil som vi skal ha til den dauer. Viktig at det er coupevarmer, automat og trygg å kjøre forbi med. Siden vi skal ha den til den dauer er det og viktig at den ikke er dyr i drift og at det er ikke veldig dyrer servicer. Hvilken av disse hadde du valgt?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-10-27 22:12:27 +0100

Jeg ville når som helst valgt en vanlig Golf stasjonsvogn med firehjulstrekk fremfor de to du nevner. Kanhende du må lete litt lenger for å finne kombinasjonen automat/firehjulstrekk, men da slipper du disse "tøffe SUV-detaljene" som du finner på både T-Roc og Alltrack. Det er også solgt biler med opsjonen "2 cm ekstra bakkeklaring", det er for alle praktiske hensyn, nok. Trenger du mer bakkeklaring for snøens skyld, er det tryggest å holde seg hjemme til det er brøyta, og har du en "hyttevei" som er bakgrunnen for dette, ja da er ikke noen av disse tingen, ingen av dem er egentlige off-roadere.

Når du sier "kupevarmer" hhv "trygg å kjøre forbi med", peker 2.0 TDI seg ut som det beste motoralternativet. Alternativet er 2.0 TSI, altså 2 liter benziner, men jeg innbiller meg at det ikke er solgt spesielt mange biler med bensinvarmer. Kombinasjonen diesel og dieselvarmer derimot er mer vanlig. Når det gjelder aksellerasjonsressursene, har jeg selv 150 hk TDI, tro meg, oppgitt toppfart er så absolutt reell. Bilen tar av som et jetfly når du passerer 100 og like opp til 200+ på motorveier i unevnelige utland, og den er helt grei i norske hastigheter også. Om du ikke føler deg trygg når du skal kjøre forbi med 150 hk TDI, ja da bør du rett og slett la være å kjøre forbi. Ellers er det anvendbar kraft i søkk og kav fra lave og midlere turtall, det er rett og slett en perfekt allrounder. Med min 2.0 TDI med firehjulstrekk og manuell kasse kommer jeg ned i lave 0,4 på langkjøring, snittet året igjennom nå når jeg er pensjonist ligger rundt 0,5, andelen lagkjøring påvirkes naturlig nok av at jeg ikke pender 9-10 mil daglig lenger. Ja, litt høyere forbruk blir det med firehjulstrekk, DPF og andre miljøduppeditter, men for meg er alt mellom 0,4 og 0,45 helt greit for halvannet tonn bil med fører osv og firehjulstrekk. Skal du ha lavere forbruk, må du tenke i retning av 1,6 TDI med kun forhjulstrekk, og for all del, med automatgir er den helt grei, men du skal planlegge forbikjøringene bedre.

ALLTRACK har forøvrig litt flere hestekrefter, uten at det har spesielt stor betydning i det daglige. For meg blir det for mye plastikk på Alltrack, men smaken er selvfølgelig som baken. T-Roc? Den faller for meg mellom to stoler, den er verken fugl eller fisk. For meg fremstår stasjonsvogn som et mye bedre valg. Jeg hadde en vanlig Golf halvannet års tid før den ble kondemnert, den var grei nok for to og bikkja, vi kunne jo slå ned bakseteryggene når vi reiste i langveien, men når baksetene er i bruk osv, ja da blir det i minste laget med bagasjeplass. Ja, man kan pakke med vett, men når vi f.ex skulle ha inn større ting, som et par kofferter når vi skulle til flyplassen, ja da var det ikke greit! Den samme svakheten følger med ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger