0

Trøblete Infortainment

spurt 2022-10-26 07:55:16 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei, Benny.

Vi kjøpte ein Skoda Superb fra ein bruktbilforhandler i Oslo, nå i sommer 2022.

Dette var ein 2019 modell, som var kjørt hele 169'000 km ved kjøpstidspunktet. Originalt kjøpt fra Møller Bil (Importøren av skoda i Norge) fra ein bedrt som har hatt den som leasing bil, slik eg forstod det.

Vi fikk med autoConnect Sølv garanti (som egentlig viste seg å være ein type forsikring..) på kjøpet. AutoConnect Sølv dekker ikkje problem som eksisterte ved kjøpstidspunktet.

Har vært noe krøll med elektronikk som Møller har ordnet (elektronisk barnelås på bakdører) der eg har reklamert og bruktbilforhandleren har stått for kostnaden.

Det er fortsatt problemer med Infotainment systemet, der denne ofte bruker fleire minutt på å starte opp og noen ganger ikkje gir lyd fra seg ved oppstart og krever ein omstart av infotainment (holde inne på-knappen) for så at den starter opp med lyd.

Dette er eit irritasjonsmoment for oss som bruker bilen og eg har igjen reklamert på dette mot bruktbilforhandleren.

Dette er ein kostnad på mellom 16-18 tusen å bytte ut, ifølge Møller bil. (enhet + arbeid)

Eg har ringt og sendt e-mail til Bruktbilforhandleren, men ikkje fått svar. Når eg ringer så sier de at de skal snakke internt og ringe tilbake, men det har de ikkje gjort og eg har ringt opp igjen og fått samme svar...

Hvilke rettigheter har eg her? Kan eg kreve å få skiftet ut infotainment enheten, som det virke som Møller bil anbefaler, mot Bruktbilforhandlerens kostnad? AutoConnect sølv dekker ikkje slike feil, ifølge det eg forstod fra vilkårene.

Video her viser ein opplevelse med infotainment systemet: https://angeltve.it/vid/SkodaSuperb/Infotainmentingen_lyd.mp4

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-10-26 08:08:01 +0100

Ovenfor skrevet av meg, laget konto nå.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-10-26 11:04:07 +0100

Mye sorger og problemer her, bruktbilgarantien og kjøpekontrakten er cluet her. Hva "Autoconnect" er for noe, sier du ikke noe om, men er det en form for forsikring som erstatter garanti, er det som du antyder, vilkårene som gjelder. Dog har du uansett reklamasjonsrett, alt om dette finner du HER: https://www.forbrukerradet.no/forside...

Og er bilen kjøpt hos en proffesjonell part...ja da dreier det soeg om å gjøre de rette tingene i rett rekkefølge. Når forhandleren ikke varer, ja da må du purre osv, her er det skriftlig klage som gjelder....uten forkleinelse for noen....det finnes de som spekulerer i å unngå å svare...sier ikke mer. Men prøv å få i gang en positiv dialog og ta det derfra. Om forhandleren ikke "vil" noe som helst, ja da er det forbrukermyndighetene neste! Ring gjerne og innhent råd underveis, og be advised, behandling i forbrukerorganene tar tid!

Ellers er denne enheten rådyr i Norge, jeg har sett dem på EBay til mer fornuftige priser, og en herværende forhandler av denslags - Bilradiospesialisten het vel iallefall sjappa tidligere - selger etter sigende andre enheter som fungerer minst like godt til en helt annen pris enn den Møller leverer. Men den tid, den sorg, jobb mot forhandler evnt opprett en sak hos forbrukermyndighetene først...! Ellers er jo ikke 169.000 km spesielt lang kjørelengde, mye god bil igjen her, men elektronikkfeil er noe dritt når de oppstår. Lykke til, det ordner seg nok skal du se!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger