Trøblete Infortainment
Hei, Benny.
Vi kjøpte ein Skoda Superb fra ein bruktbilforhandler i Oslo, nå i sommer 2022.
Dette var ein 2019 modell, som var kjørt hele 169'000 km ved kjøpstidspunktet. Originalt kjøpt fra Møller Bil (Importøren av skoda i Norge) fra ein bedrt som har hatt den som leasing bil, slik eg forstod det.
Vi fikk med autoConnect Sølv garanti (som egentlig viste seg å være ein type forsikring..) på kjøpet. AutoConnect Sølv dekker ikkje problem som eksisterte ved kjøpstidspunktet.
Har vært noe krøll med elektronikk som Møller har ordnet (elektronisk barnelås på bakdører) der eg har reklamert og bruktbilforhandleren har stått for kostnaden.
Det er fortsatt problemer med Infotainment systemet, der denne ofte bruker fleire minutt på å starte opp og noen ganger ikkje gir lyd fra seg ved oppstart og krever ein omstart av infotainment (holde inne på-knappen) for så at den starter opp med lyd.
Dette er eit irritasjonsmoment for oss som bruker bilen og eg har igjen reklamert på dette mot bruktbilforhandleren.
Dette er ein kostnad på mellom 16-18 tusen å bytte ut, ifølge Møller bil. (enhet + arbeid)
Eg har ringt og sendt e-mail til Bruktbilforhandleren, men ikkje fått svar. Når eg ringer så sier de at de skal snakke internt og ringe tilbake, men det har de ikkje gjort og eg har ringt opp igjen og fått samme svar...
Hvilke rettigheter har eg her? Kan eg kreve å få skiftet ut infotainment enheten, som det virke som Møller bil anbefaler, mot Bruktbilforhandlerens kostnad? AutoConnect sølv dekker ikkje slike feil, ifølge det eg forstod fra vilkårene.
Video her viser ein opplevelse med infotainment systemet: https://angeltve.it/vid/SkodaSuperb/Infotainmentingen_lyd.mp4