0

Mercedes C320 2007 verdi?

spurt 2022-09-22 08:21:04 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny, jeg har en interessant samtale med eieren til en unik C320 2007 model med litt over 40tkm, en eier, stått i ioppvarmet garasje, alle serviser, masse utstyr, tilnærmet perfekt tilstand. 15 år gammel, bare Euro4. Samtalen er om verdien til bilen i dagens marked - hvordan hadde Du funnet en pris på den? Det finnes lite å sammenligne med som har like kort kjørelengde.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-09-22 11:24:21 +0100

Der som ellers, en bruktbil er verdt det den største entusiasten er villig til å betale for den. Jeg tenker at denne bilen vil ha en begrenset, men kanhende veldig entusiastisk kundegruppe. Men 15-16 år gjør jo noe med en bil da - og denne bilen er mer i "entusast" sjiktet enn "veldig-sjelden" sjiktet. Om jeg hadde vært i markedet for Mercedes C-klasse, ville jeg definitivt sett ettter en bil uten altfor mye utstyr (som kan og vil gå i støkker) og en mer "folkelig" motor jeg er mer praktisk anlagt enn entusiast. Sagt i klartekst: det er ikke sånn at "mye utstyr" og svær motor er noe som gir voldsom uttelling på prisen man oppnår i bruktmarkedet. Ja, det gjør kanhende bilen mer attraktiv for en kundegruppe som har større betalingsvilje - les entusaser - men det betinger at selgeren legger seg litt i selen og gjør en god jobb med å presentere bilens fortrinn.

Men likevel: skal man få til et faktisk salg, må man ligge på et prisnivå som markedet oppfatter som riktig - uansett om kundegruppen er aldri så mye entusaster. Og der kommer det du egentlig spør om: den prisen - den finner du om du sjekker tilsvarened biler i markedet. Det gir et circa utgangspunkt, legger man seg litt lavere - glem aldri at si 199.000 har en vesentlig sterkere apell til kjøperne enn 200.000 - da vil man kunne fange interessen hos flere potensielle kjøpere og iallefall teoretisk kunne oppnå en bedre pris.

Ikke mange biler i markedet? Tja - mange nok til å kunne gi en pekepinn. Om man supplerer med biler for salg i det være sg Tyskland eller Sverige, vil man få et enda bedre grunnlag - det er jo så enkelt som å bruke tollvesenets kalkulator ogfå ut en estimert pris inkl norske avgifter. Igjen - det gir en pekepinn. Siden den aktuelle bilen knapt nok er brukt, og har litt tustyr, ja da er den - igjen nteoretisk - verdit litt mer. med trykk på LITT - 15-16 år gjør noe med en bil - uansett hvor mange stjerner den har i grillen. En måte å overbevise potensielle kjøpere om at bilen er i eksepsjonelt god stand, er å innhente en full NAF-test ved et evetnuelt salg: det gir selger dokumentasjon for at opplysningsplikten er oppfyllt - og et knallgod salgsarbument om bilen fremstår som i topp stand.
Hva denne konkrete bilen er verdtt? Tja - se på DENNE: https://www.finn.no/car/used/ad.html?... Tilnærmet samme kjørelengde - iallefall på papiret -greit med "utstyr" for de som har dette høyt på lista - og ikke minst - "nylig NAF-test". Det siste er mye mer verdt, sier mye mer, enn en "tilstandsrapport" fra et tilfeldig verksted, enn si "nylig EU-kontroll. The Bottom Line er at om jeg hadde eid en sånn bil, i den stand du beskriver, ville jeg ikke solgt den om det smalt. Jeg ville beholdt den til jeg gikk over til tog og rullator på heltid - mannen kjører jo tydeligvis ikke stort - da er det problemfritt å eie en bil ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-09-22 14:35:57 +0100

Tenker du får 130k - sånn omtrent. Litt mer på en god dag.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-09-25 01:21:18 +0100

Fyll inn skiltnummeret på Regnr.no og få en estimert pris på bilen. Kilden er vel KVD Norge

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger