0

Hvilken pickup? Blir gal.

spurt 2022-09-21 09:05:35 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei. Jeg ønsker en pickup som er driftsikker og som ikke knekker lommeboka på bensinstasjonen. Budsjett mask 130.000 kroner men helst mye ... mye mindre. Er til og fra jobb bil og små turer til obs bygg og fyllingen. Har tenkt hilux, men du ber folk styre unne 102 hesteren uten jeg helt vet hvorfor. Har tenkt mazda bt50, men en test her sa det var grusom kjørekomfort. Har vurdert silverado, men da er det bensinforbruk som stopper meg.. Så jeg blir rett å slett sprø. Hver gang jeg "bestemmer" meg så ombestemmer jeg meg. Amcar eller jappis?

Og tilslutt: hvorfor er pickup så hinsides dyrt? 1998 modeller med 400.000km på telleren ligger til 100-140.000 kroner.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-09-21 11:25:21 +0100

VW Amarok om du ønsker komfort men på budsjettet ditt så er nok de billigst bare såvidt innenfor og med automat er disse faktisk riktig så trivelige. Ellers er Ford Ranger fra 2009 altså facelift en grei bil, bilen fikk tannstang styring og kjører mye bedre enn sin forgjenger. Jeg hadde lett valgt Rangeren men vær litt obs på rust i rammen, er den tectyl behandlet så er det vinn vinn her.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-09-21 14:46:17 +0100

Med såvidt magert budsjett vil kanhende Ford Ranger såvidt smette innafor, ellers ville jeg satt en svær strek over "amcar". Med Amorok skal du lete en stund for å finne en bil i grei stand til den prisen. Japs er helt greit det - men som Kamerat Wizard sier, rust er en svøpe. Om du ikke er redd for en bil som er kjørt noen hundre tusen, kan Toyota HiLux være et alternativ, de må være kjørt litt for å komme ned i en anstendig pris, men dette er en av mine personlige favoritter i pickup-markedet. Dog - vær på vakt mot rust! HER er et søk på finn med disse tre i prisklasse 100-135.000, jeg tenker at du har mer å velge i om du inkluderer japs - her HiLux. En helt annen ting er at det selvfølgelig finnes andre pickup-varianter der ute, og dropper du AWD blir det plutselig ganske billige saker også. Men be advised, diesel har sine fordeler - selv om det nok kan oppstå en "dieselkrise" utpå vinteren - som vi vet - har EU dilta med i den amerikanske handelskrigen og rota det til med både russisk diesel og olje....! Dels har rundt 1/3 av all diesel til EU kommet fra RF, dels er russisk olje spesilet godt egnet til å produsere diesel, jetfuel, bensin...! Trenger jeg si mer? Om ikke en ny "strømkrise", så kan det iallefall bli et hakk dyrere enn vi setter pris på.

Ellers er det jo greit med "komfort" da, men om du ikke kjører mer enn si 20-30.000 i året, er det ikke verdens undergang med LITT mindre komfort. En pickup er IKKE en personbil, uansett. Amorok er som Kamerat Wizard sier, nesten der, men si - nesten. "De andre" vil være greie nok, men f.ex fjæringa vil jo være satt opp for å å ha litt på planet der bak, ikke sant? Det gir lett litt hopp og sprett når du kjører uten last, sånn er det bare. Det følger med på kjøpet - og det kan man egentlig fint leve med.

Ellers sliter antall år på veien mer enn noen hundre tusen kilometer. Jeg ville gått for en bil i best mulig stand, mest mulig "ny", og egentlig bare betraktet kjørelengden som et tall. Om du vil ha et minimum av trygghet, ja da avtaler du NAF-test med selger FØR du undertegner kjøpekontrakt. Selv en faglært mekaniker har ikke en sjanse i havet til å klare å "sjekke" en bruktbil godt nok der ute på tunet hos selger, sånn er det bare. Ellers må du gjerne ta utskrift av en sjekkliste på nett og krøsse av, det er en nyttig øvelse der du kan grovsortere, men den endelige sjekken - den bør du overlate til proffesjonelle. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger