0

Piggdekk fersk sjåfør

spurt 2022-09-19 08:58:36 +0100

anonym bruker

Anonym

Har en helt fersk sjåfør og bor i innlandet så jeg ønsker hun skal ha piggdekk i vinter. Har undersøkt priser og midt på omtrent samme pris ligger Antares, Verenstein og Hankook piggdekk, alle rundt 8500 på felg, og litt over dem continental dekk til 10.000. Kan du anbefale noen av disse som BEST, med tanke på nybegynner og at de og skal være bra på veibanen om det ikke ligger snø og is hele vinteren,grep,bremselengde og stabilitet? Betaler gjerne litt ekstra om trygghet is,snø og tørr vegbane er viktigst. Mvh Gunn -Heidi Marstein

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-09-19 17:19:42 +0100

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-09-19 20:32:27 +0100

Dekktester er forsåvidt greie nok, gitt at man leser dem nøye og setter seg inn i premissene. Men siler man vekk den subjektive biten i slike tester, står man igjen med at det kun er det bransjen kaller "nordiske" vinterdekk som gjelder. Der er Continental det beste allround-dekket, mens Nokian Hakkapellitta er kongen på haugen for seriøse vinterforhold. Mdet de kjøreforholdene som skisseres, fremstår Continental som et greit valg. Det bygger jeg på noen tiårs erfaring som mer eller mindre farende fant langs landeveien, både i jobben og privat. Men glem aldri at det er en vesensforskjell på vanlig privatkjøring, evnt noen mil til og fra jobb, og om den ferske sjåfføren f.ex jobber i helsevesenet og må ut på veien til alle døgnets tider. Jeg tenker jo mitt når jeg leser "Subaru" i headeren - det er neppe en bil dere har valgt fordi det er milde vintere der dere bor. Om ferskingen må ut til alle døgnets tider....velg Nokian.

Hva andre dekk angår er det iallefall av og til sånn at forhandlerne anbefaler det de tjener mest på. Sånn er nå vi mennesker skapt. Men når det virkelig gjelder, holder ikke "de andre" mål, og nei, poengsummer i en test forteller ikke hele sannheten: ja, man kan sile vekk de verste møkkadekka, men resten ligger så nær hverandre i poengsum at man som nevnt innledningsvis, må lese svært nøye for å avdekke forskjellene. Og tro meg - når snøen legger ned eller vei-isen ødelegger moroa - det er da hurra for den ikke helt ubetydelige forskjellen mellom Conti, Nokian og "de andre" virkelig kommer frem.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger