0

Volvo V40 Cross Country T4

spurt 2022-09-15 20:40:40 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei, jeg tenker å kjøpe Volvo V40 Cross Country T4 automat 2014 modell med 70 000 km kjørt. Har denne modell spesielle feil? Hva jeg skal fokusere på ved prøve kjøring? Er det god handel?

Takk for svar:)

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-09-18 09:24:28 +0100

Ikke mer "spesielle" feil enn andre biler, du kan lese deg opp på kjente feil til øya renner, men til syvende og sist vil selv ikke en faglært mekaniker kunne "sjekke" en bruktbil godt nok der ute på tunet hos selger. Ja, du kan ta ut en utskrift av en sjekkliste fra nett, sånne finnes i søkk og kav, det er en god begynnelse og en form for "grovsiling". Men den endelige sjekken - den avgjørende sjekken FØR - FØR - FØR du undertegner kjøpekontrakten - den overlater du til proffesjonelle - og der er NAF det beste alternativet i dagens marked. "Tilstandsrapporter" fra bruktbilforhandlerne sier som oftest alt og ingenting, merra som passer havresekken osv, og "nylig EU-kontroll" sier egentlig ikke annet enn at skiltene ikke ramler av de første to åra. Avtal en NAF-test med selger og ta det derfra, du får et minimum av trygghet, selger får dokumentert at opplysningsplikten er oppfylt. Og som vi vet: det er mye enklere å avtale utbedring av feil og mangler FØR kjøpekontrakten er underskrevet enn ETTER! Og er det for ille - ja da går du bare videre! Ja, NAF-testen koster litt, men det er en god investering - spesielt på en bil som har opp mot ni år på veien. Hint: også Volvo ruster - altfor mange gir beng i såvel understellsbehandling som løpende etterbehandling. Noen kjører også i 8-10 år før de tar en kjapp og billig tectylering før salg...trenger jeg si mer? Derfor: NAF-test....det kan spare deg for ovselelg mykje pengar...uansett om dere splitter regninga eller du tar kostnaden.

Om en Volvo V50 ditt og datt er en "god" handel? Joda, V40 er en feiende flott bil, og denne varianten er etter alle solemerker blant de best utstyrte og så videre, selv om jeg personlig kan styre meg for "SUV-preget" i Volvos CC-modeller. Når det er sagt, smaken er som baken, om bilen ellers passer dine preferanser, ditt behov, ditt kjøremøsnter, er det et godt utgangspunkt. Men om det er en "god handel", avhenger egentlig av to ting: bilens faktiske stand og prisen du må betale. Bilens faktiske stand får du kontroll over som beskrevet over, poenget er å velge en bil i best mulig stand for å minimeere muligheten for spennende overraskelser i form av dyre verkstedsbesøk. Dernest er det dette med pris, der bør man gjøre seg opp en oppfatning av hva tilsvarende biler koster "der ute", en titt på finn gir deg et gjennomsnitt. Husk å sammenligne epler og pærer, biler hos forhandler koster litt mer - forhandleren skal jo tjene på det han driver med - og har et visst ansvar - bla en lovfestet reklamasjonsfrist på 5 år - og dette er ikke noe å kimse av for en proffesjonell part! Med gjennomsnittsprisen i bakhodet kan du lett betale liitt mer for en bil i god stand, ikke sant? Med trykk på "litt", alt må liksom henge sammen.

Om du følger sånn circa denne oppskriften - da kan det fort gå bra og bli en "god handel"! Og ja, prøvekjøring - grundig sådan ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger