0

Positiv og negative ting

spurt 2022-09-01 12:02:58 +0100

anonym bruker

Anonym

Kva er positiv og negativ med desse bilene? Den eg lurer på er en 2,2 DCI

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-09-02 10:43:23 +0100

Heisann! Nissan X-Trail hadde en betydelig suksess da den kom. Bilen var, og er fortsatt, en smart, romslig og folkelig SUV. Dessverre var de første årsmodellene befengt med en del kvalitetsmessig små-rusk.

Du sier ikke noe om hvilken årsmodell du der på her, men dette er definitivt biler man må sjekke litt nøye før kjøp. De nyere, fra 2014, er mye bedre enn eldre utgaver. Men som så ofte før: Det handler om å lete opp et så bra eksempler som mulig. Komplett servicehistorikk, en noenlunde fersk EU-kontroll trekker opp.

CVT-girkassa får litt tyn og mange mener at manuelt gir er et bedre valg. Dieselmotorene har en ganske har gange, med mye lyd og de kan ha vibrasjoner i rattet og noen biler bare stopper – tilsynelatende uten noen god grunn.

Plassen, det rent praktisk og det faktum at det er mye bil for pengene trekker opp. Men igjen sjekk nøye før kjøp. Leter du opp en fin og velholdt bil tror jeg du blir fornøyd!

Lykke til med bilkjøp!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-09-03 20:10:56 +0100

Kloke ord fra Benny, det jeg kan tilføye, er at de tidligere modellene har omtrent samme sjarme som Landrover anno 1955, på godt og vondt. Noe spesiell komfort, og en heller spiss momentkurve, alt kommer liksom på en gang, under et gitt turtall er det lite og ingenting å hente. Dette gir utfordringer om du kjører med denne artige velgerknotten i FWD, spesielt ved kurvekjøring, gjerne på våt vei, kan du oppleve at bilen heller vil gå rett frem enn å følge kurven. På snø eller is er dette enda et hakk mer spennende! Tilsvrende er ikke "auto" noe særlig, ja, dette skal være AWD "on demand", men bilen fungerer først og fremst som en forhjulstrekker i denne posisjonen, det skal liksom mye til før atiomatikken vårkner og kobler inn bakhjula. I "lock" er alle fire hjula med hele tiden - det er en klar fordel i de tilfellene jeg nevner over. Ellers mangler de eldre modellene ofte ESP/antispinn, og firehjulstrekket er helt greit det, men på ingen måte verdens beste. Det er mao ingen ideel bil om du ser for deg skikkelig god fremkommelighet under seriøse vinterforhold, enn si en bil som følger kurvene på samme vis som f.ex VAG sine biler med Haldex 5 gjør.

Dernest har de eldre modellene en litt sær plassering av instrumentene: midt i dashbordet. Det kan man like eller ikke like, om du har redusert syn på høyre øye er det ugreit. Ellers er det dette med sjarmen: hjulopphenget er spesielt, det klakker og smeller innimellom, men det skal være sånn. Og motoren, den har en gange man kan like eller ikke like. Prøvekjøring, prøvekjøring og atter prøvekjøring er alfa og omega, dette er definitivt en bil du ikke kjøper uten grundig prøvekjøring. Dernest: spesielt bilene fra før 2014 er alt annen enn feilfrie. Det er rett og slett biler man ikke kjøper uten å avtale NAF-test med selger - FØR man undertegner kjøpekontrakten! Den siste generasjonen er vesentlig bedre på alle vis, men også der - følg Bennys bruksanvisning og legg til NAF-test. Ellers har jeg kjørt noen titusen kilometer med de eldre modellene som tjenestebil, de gjør nytta, og man blir på sett og vis glad i dem! Men jeg ville aldri kjøpt en slik bil med CVT-kasse, den passer rett og slett ikke på denne bilen: verken generelt eller spesielt ifht motorkarakteristikken. Ellers har Nissan grei kundestøtte over hele Europa, den skal de ha! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger