0

Hva er bilen verdt?

spurt 2022-07-30 14:03:07 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei, jeg Har en hvit bmw 1 serie E81 med m-sport. Den er totalvrak nå, usikker på verdien da forsikringer ikke tenker på ekstra utstyr og utsende. Kort om bilen: 226 090km Lether «Boston/terra» interiør (brunt) hørt disse er en ekstra kostnad ved ny kjøp og som er nå vanskelig å finne brukt og i biler. Sportsseter Hengerfeste Ingen skader verken innvendig eller utvendig før ulykken. (Ingen rust, bulker eller riper) Egentlig full m-pakke både innvendig og utvendig. Ifølge bmw vin så har jeg kun 2 oppgraderinger som ikke følger med: - Vgate Icar Pro OBD for Bimmercode - Bluetooth 5.0 audio receiver.

https://www.mdecoder.com/decode/wbaub...

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-07-31 10:54:47 +0100

Som en bruktbilselger tenker (men ikke sier høyt), enhver bruktbil er verdt det den største idioten er villig til å betale for den. Derfra til en reell salgsverdi er det ofte et godt støkke, men jeg ville sjekka utropspriser på finn, satt opp et regneark og ikke minst, tatt relevante faktorer med i bildet. Da får du et kvalifisert gjennomsnitt, og ja, du har litt utstyr, det gir et ørlite pluss. Vil du ha et bedre grunnlag, se gjerne hen til Tyskland også, om ikke annet, så for å ha en korreksjonsfaktor. Det som er veldig dumt, er dels at både forsikringsbransjen og bilbransjen i stor grad benytter seg av "Rødboka", som langt på vei er et bestillingsverk som er utformet på en slik måte at den egentlig er utformet på en måte som gir lavest mulig innbyttepris / erstatningspris. En del av dette spillet er at man ofte tar utgangspunkt i deler av landet der tilbudet av bruktbiler er større enn etterspørselen, dernest vurderes ekstrautstyr til en slikk og ingenting, og ikke minst, det vi kan kalle "slitasje" - kall det gjerne nedskrivning som en følge av kjørelengde - blir blåst opp gjennom bla å legge en årlig gjennomsnittlig kjørelengde på typisk 12-14.000 km til grunn. At bilen din er kanhende to år gammel og er kjørt 100.000 i året som taxi og med letthvet har tyve år til på veien med derav følgende reelle bruksverdi, se det betyr ingen ting , her vil din bil i ytterste konvesekvens bli forsøkt vurdert som "utslitt"!

Det er da du tar en titt på forsikringsvilkårene, der det som regel står noe i retning av at en erstatning skal utmåles ut fra hva det faktisk koster å gjenanskaffe en mest mulig tilsvarene bil. Det inkluderer registreringsavgift, det inkluderer forhandlers tillegg, det innebærer strengt tatt "på ruta pris" hos forhandler. Det er faktisk det forsikringspremien blir beregnet på grunnlag av! Men hvilken overraskelse, i det øyelbikk bilen blir kondemnert (det "lønner seg " lynkjapt for forsikirngselskapet!), ja da oppdager du sannheten i reklamen " en forsikring har en pris før, en helt annen pris etter" en skade! Og takstmennene, ja de er ikke bare kjøpt og betalt av forsikringsbransjen, de er også LÆRT OPP av forsikringsbransjen! Og gjør de ikke "jobben" deretter, ja da er de på NAV i morra!

Rett skal være rett, det finnes seriøse aktører her også, men jeg regner med at bakgrunnen for ditt spørsmål her, er at du har fått et "tilbud om erstatning" ganske kjapt, og det "tilbudet", det er liksom ikke nok til å kjøpe en tilsvarende bil! Det føles rett og slett som om du står med lua i handa og får en innbyttepris, eller enda verre, du står med gråten i halsen for å selge vraket til en oppkjøper. Og i bunnen av dette "tilbudet" står det ed små bokstaver: "endelig oppgjør", kanhende også et par fraser til som i realiteten innebærer at saken allerede er oppgjort med utgangspunkt i skylddeling - selv om du skulle ha fått en ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger