0

Tesla model Y performance eller Audi e-tron 55

spurt 2022-06-27 18:35:55 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny Jeg tenker å kjøpe ny bil. Det står mellom Tesla model Y performance og Audi e-tron 55. Jeg vurderer ikke performance fordi jeg er veldig opptatt av effekt, men mer fordi den produserer i Berlin og pris differansen til long range ikke er veldig stor. Hvis det skal være aktuelt med e-tron så må det enten bli en helt ny advanced business utgave på kampenje til rundt 700.000kr. Jeg vurderer også en bruktbil e-tron til rundt 650.000kr. Med andre ord så vil det ikke skille altfor mye mellom en Model Y performance og en e-tron 55. Rekkevidde er selvfølgelig et viktig moment, men jeg bor i Trondhem og har et godt ladenettverk. Likevell vil jeg jo selvfølgelig ha så mye rekkevidde som mulig for pengene. Hva vil være ett godt valg her? -Er Audien i ferd med å bli noe utdatert kontra en ny Tesla? Hva med andrehåndsverdi?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-06-28 09:45:56 +0100

VAG har normalt sett en hel liten gullrekke med positive trekk vs Tesla Norge: kundestøtte, kundestøtte og kundestøtte er først i rekka. Det innebærer svært god dekning mhp merkeverksteder over hele Europa - fra Gibraltar til Vadsø., fra et støkke vest for Dublin til et støkke øst for Moskva. Det har IKKE Tesla! Det gjelder også om du ser rundt deg der oppe i trøndernes svar på verdens navle, du har veldig mange flere alternativer å velge blant med et VAG-produkt. Legg til at VAG også ligger solid an når det gjelder tilgang på såvel verkstedstjenester som reservedeler. Noe kynisk sett, Tesla Norge har vist seg gang på gang som et noe uheldig valg når det gjelder disse tingene. Dernest er det dette med kvalitet og garanti og sånt, Tesla Norge er en av få importører som har prestert å ta ut stevning mot egne kunder som har fått medhold i forbrukerklageutvalget. Dette er og blir et tåpelig forsøk på ansvarsfraskrivelse, etter min oppfatning grunn nok til å sette en stor strek over Tesla inntil man endrer denne policyen i en positiv retning.

Uavhengig av hva man måtte mene om dette, den som går inn i dette med åpne øyne og velger Tesla, kan kanhende stå på krava på en annen måte og få en nogenlunde grei kunderelasjon til Tesla Norge, for all del, men det endrer ikke på de forholdene jeg nevner innledningsvis: en elbil krever i utgangspunktet merkeverksteder, og der ligger VAG flere lysår foran Tesla. Sånn er det bare, og for noen av oss er dette et viktig kriterium. Er det mindre viktig for deg, ja da er det egentlig dette med kvaliteten på selve bilen, enn si bilens egenskaper osv som ligger på bordet og avgjør. Jeg ville personlig når som helst valgt Audi fremfor en hvilken som helst Tesla, men så har jeg da også kjørt VW gjennom snaue tre tiår og trives veldig, veldig godt med VW på alle punkter. Nei, Møller er ikke perfekt, men bank i bordet, med en lang og god kunderelasjon kan jeg med hånden på hjertet si at jeg har hatt et veldig, veldig godt forhold til både VW generelt og merkeverksted, importør spesielt. En ekstra bonus er at mine biler aldri har gitt meg problemer av nevneverdig art.

At Audi er "bedre" enn VW? Iallefall sånn psykologisk sett. Greie biler spør du meg, og nei, Audi er IKKE "utdatert" i forhold til noe som helst fra Tesla. Tvert om, VAG har etterhvert skaffet seg tung erfaring i denne greia med elbiler, og noe kynisk sett, bilene er relativt nyutviklede sammenlignet med Tesla sin modellpallett. Heller ikke her ville jeg vært i tvil, bla fordi Audi E-Tron har mer "tysk" og "bil" ved seg. Ja, jeg er konservativ som få, for meg fremstår Tesla som designmessig noe for space-age for min del. Ellers er det et kjent forhold at førerstøttesystemene hos Tesla ikke er helt der de burde være - bla er det en lang rekke ulykker som mer enn antder ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-06-28 18:36:22 +0100

Største problem med E-Tron var vel å passere over fartsdumpere da den med sin batteripakke var ganske tung og kunne bunne ut fjæringen. Det har ikke vært et helt ukjent problem med flere biler opp igjennom da noen av våre fartsdempere kan ha vært feil designet og bunnet fjæringen i både den ene og andre modellen opp igjennom tiden. Audi har mulig korrigert dette noe for å møte andre markeder enn deres hjemmemarket der dette kanskje ikke var et problem. Når det gjelder Autopilot eller Adaptiv cruise control så skal du nok ikke bekymre deg for mye da de tilfellene som er fanget opp består av noe som krysser veien i 180 graders vinkel på veibanen og da helst semi laste biler som har store mellomrom mellom veibane og lastebilens understell eller av utrykkings kjøretøyer med et blinkende lysbilde og når de da er kamera basert må ha dette matet inn i softwaren sin fremfor radar basert som kun bruker avstand til hindring men forall del dette kunne en radar med for liten spredning også misset. Det er bare få tilfeller registrert men får jo mye blest over there men uansett så fratar det jo ikke sjåføren alt ansvar ved å fks ikke trykke inn bremsen når man ser at man holder på å kjøre inn under en semitrailer uansett jeg ville bremset og ikke fortsatt til jeg hadde en cabriolet Tesla bare for å se om systemet berget meg her. Nye systemer har barnesykdommer og raderes bort ganske så kjapt eller forbys til mere pålitelige systemer dukker opp slik har det alltid vært ellers så hadde jo aldri utviklingen gått videre.

Hilsen Mr Car Wizard

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger