0

Hvordan er holdbarheten på en 2004 Volvo v70 2,4 bensin manuell.

spurt 2022-06-26 09:44:17 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei, vurderer å kjøpe en v70 med 2,4 bensin med manuell. Det er utgaven uten turbo på va 140hk. Hører jo bare bra om bilen men usikker da jeg ikke har hatt Volvo før. Er en 2004 modell. Den er godt utstyrt med full skinn. Km på ca 150.000-180.000

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-06-27 10:57:48 +0100

Heisann! Jeg er helt ening med Norulf her. Disse bilene er generelt sett veldig gode.

På den annen side – bilen du ser på er snart 20 år gammel. Ingenting varer evig. Ei heller gamle Volvo. Så dette er en bil du bør sjekke ekstra nøye. Mange har også gått relativt langt. Det gir ytterligere grunn for en grundig sjekk.

Finner du en som har gått bare 150 – 180.000 km er du heldig, men også disse bør sjekkes før kjøp.

God eierhistorikk, servicehistorikk og en noenlunde fersk EU-kontroll er alltid viktig. Det samme med teknisk tilstand.

Leter du opp en hel og pen V70 i god teknisk stand, så mener jeg fortsatt att dette er en bil som kan tjene deg ganske trofast i ytterligere noen år. Men du bør også være forberedt på at den kan kreve noe vedlikehold og reparasjoner underveis. Du kan likevel komme langt billigere unna det med en eldre V70, enn å kjøpe en nyere og dyrere bil.

Ønsker deg lykke til med bilkjøp!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2022-06-26 13:05:44 +0100

Let og du skal finne, kamerat Bennys umerkede artikler om aktuele bruktbiler i markedet gir deg egentlig det du trenger å vite, naturlig nok for en gammel Volvo-mann har han selvfølgelig også skrevet mange kloke ord om nettopp V70: https://www.tv2.no/broom/14867977/

Etter min ringe oppfatning er V70 en av de beste bilene Volvo har tatt frem i nyere tid. Ja, en god del Volvo-preg, på godt og vondt, for oss som er litt konservative er det veldig mye godt og fryktelig lite å klage på. Men be advised, du har ikke en snøballs sjanse på en varm sommerdag til å klare å "sjekke" bilen godt nok der ute på tunet hos selger. NAF-test gir deg et minmum av trygghet og kjøper får dokumentasjon på at han har oppfyllt opplsyningsplikten. Og som vi vet, det er mye enklere å avtale utbedring av feil og mangler, evnt et passende prisavslag, FØR kjøpekontrakten enn ETTER. Mao er NAF-testen noe man ordner med FØR kjøpekontrakten er underskrevet, om du velger en 60 pkt test eller en full test, om dere splitter regninga, det er noe du må finne ut av. Hele gurnnlaget for å gjøre et "godt" kjøp når det gjelder bruktbil er jo så enkelt som at bruktbilen du ender opp med bbør være i best mulig stand, ikke sant? Ellers er den bilen du nevner, helt grei mhp pålitelighet, ikke turbo = mindre leamikk og en motor med relativt lav trimmingsgrad = laaaaaaaaaaaaaaaaang holdbarhet gitt et normalt godt vedlikeholdsregime, jevnlig understellsbehandling inkludert. Men be advised, det er også en motor som innebærer vesentlig høyere drivstoff-budsjett enn en dieselbrenner! Og nei, 140 hk er ikke allverden, spesielt ikke i en såvidt tung bil, men ærlig talt, kjører du rundtomkring i Norge holder det i lange baner! Snitthastigheten i det norske veinettet er 62 komma noe km i timen, det hadde vært nok med den første versjonen av Citroens 2 CV, du vet, den med hele 11 hk! Poenget? Om du har en normalt fornuftig kjørestil og ikke trekker mye tunge slep, er 140 hk mer enn nok. Men regn med rundt literen i snittforbruk over tid, bruker bilen mindre innimellom, si ned mot 0,8, ja da gir du deg selv diplom for å kjøre super-økonomisk! Jeg ville nok heller gått for en bil med D5 under panseret, men greit nok, om du ikke kjører mer enn si 10-15.000 i året er det egentlig ikke noen stor greie. Lykke ti!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger