0

Er Volvo v60 twin engine et kupp?

spurt 2022-06-23 18:12:19 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei Benny! Jeg skal kjøpe meg en ny bil og sett litt rundt på Finn etter biler som kan passe meg. Jeg er tømrer og trenger da litt plass i bilen til verktøy og en bil med hengerfeste. Jeg utelukket da hel-elektrisk og med dagens diesel priser så virker en hybrid til å være en god ide. 50km rekkevidde på el er akkurat innenfor det jeg trenger og diesel er fornuftig på langturer. Er det egentlig noen annen bil som kommer i nærheten i bruktbilmarkedet til det v60 tilbyr? Har da sett på biler i prisklassen 300.000. Takk på forhånd.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-06-24 07:20:31 +0200

Gitt din fremstilling av behov og kjøremønster fremstår dette som en fornuftlig løsning spør du meg. Diesel hybrid er en skikkelig Ole Brumm, der du får ja takk, begge deler, og som du nok har registert, det er ikke spesielt mange alternativer her. Rett nok har Mercedes feiende flotte dieselhybrider, men dels snakker vi stort sett sedan der ute i det norske markedet, dels snakker vi om et prisnivå som får oss vanlige dødelige til å hoppe i stolen og skrike på hjælp. Da er V60 et bedre alternativ, det eneste ankepunktet må være om bilen blir i minste lagret for deg. På en annen side sett: det er der en henger kommer inn bildet, dernest vil en V60 kunne fungere både i jobben og privat. Hadde du hatt større plassbehov, regner jeg med at du ville satset på si en V60 privat og en varebil i jobben. Da snakker vi plutselig også om et helt annet budsjett, to biler koster lett mer enn det dobbelte, både i drift og i innkjøp.

Ellers er du inne på noe vesentlig: diesel er fremdeles kongen på haugen når man har et kjøremønster over lengre distanser med jevne mellomrom, altså fra 2-3 mil and on. Det gode med diesel er rikelig med anvendbar kraft fra lave og midlere turtall, det gir høyere kjørekomfort, mindre stress, og gitt at du lærer deg å kjøre på momentet fremfor å jage turtall, får du en uovertruffen drivstofføkonomi. Det eneste ankepunktet med den bilen du nevner, er at firehjulstrekket strengt tatt er noe begrenset: dette konseptet er ikke riktlig det samme som verken Haldex 5 - som jo Volvo ellers har brukt en stund - eller for den sakens skyld, Audis Quttro-system etc etc.. Et mer konvensjonelt system vil gi deg økt stabilitet uansett føreforhold, dette med "økt fremkommelighet" er egentlig bare en biting, selv om det for mange er det viktigste. Uansett, Volvos twin engine gir deg helt klart bedre fremkommelighet, sannsynligvis mer enn god nok om det ikke er så vanvittig mye snø at du heller burde holde deg hjemme, og Volvo er uansett gode på dette med ESP. Derfor ville jeg uansett ikke hatt noen betenkeligheter med å velge denne modellen.

Volvo er også markedsledende på sikkerhet. V60 er ikke noe unntak her, igjen skikkelig win-win. Greie biler, driftsikkerhet som få gitt at du passer sånn nogenlunde på bilen: et normalt godt regime for service og vedlikehold, understellsbehandling inkludert, vil gi deg et problemfritt bilhold så lenge du vil. Men NB: tenk tanken på å avtale NAF-test med selger FØR du undertegner kjøepktrakten. Du får mer trygghet, kjøper får dokumentasjon for at han har oppfyllt sin opplysningsplikt og som vi vet: det er enklere å avtale utbedring av feil og mangler om man gjør ting i denne rekkefølgen. Og nei, selv ikke en faglært bilmekaniker kan "sjekke" en bil godt nok der ute på tunet hos selger. "Tilstandsrapporter"? Sier egentlig altfor ofte alt og ingenting. "Nylig EU-Kontroll"? Kjekt å ha, men sier bare at skiltene ikke ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger