Garanti eller ikke?
Har kjøpt en Passat gte av en bruktbilforhandler pg har nå lagt merke til at 3av 4 håndtak ligger å gnager i lakken, ser på fører dør at lakken er blitt helt borte. Ingen rust foreløpig. Bilen er en 2016 mod og har gått 145,000 km. Vet at garantien har gått ut men dette er vel helt klart en kjent feil og en konstruksjon feil, uansett om jeg nå velger å lakkere problemet av egen lomme vil det komme tilbake i og med at det er håndtaket som ligger å ganger. Jeg har kontaktet Dahles og i forbindelse med en service nevnte jeg dette. Da hadde de ikke personen som tar seg av lakk på jobb da han var i pappa perm, men fikk et prisestimat på rundt 10k . Senere fikk jeg en Mail om å gi en vurdering på service hvor jeg klaget litt på dette, og noe annet som de ikke gjennomførte på servicen. Dagen etter ringte det en kar fra verkstedet og sa han hadde noe kunnskap om lakk og mente jeg/ forrige eier burde polere bilen 2-3 ganger i året for å holde lakken glatt så ikke støv og sand skulle gnage under håndtaket. Dette høres jo ut som bare noe tull da jeg ikke kjenner til at man demonterer håndtaket for å polere bak. Men uansett var han veldig på at det uansett ikke ville bli dekket av de. Men dette kan jeg ikke skjønne at det ikke blir dekket, de byttet jo noen bensin slanger på service og det ble dekket av fabrikk, dette må jo være på lik linje en produksjons feil ? Har jeg noe som helst sjanse på denne saken eller er det bare å bite i det sure eplet og fikse lakken for så å gjenta om 2 år ?