0

Subaru justy 2010 Døde i oppoverbakke

spurt 2022-06-11 22:24:48 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny.

Det har bøtta ned med regn i hele dag i oslo, Så kjørte jeg fra asker til møllergata, Så kjørte jeg i en 15-20cm dyp vanndam. Det gikk fint i 6-7 min til jeg var på vei opp til ryen i tunellen. Da stoppa bilen helt. Ville ikke starte igjen, Jeg prøvde å prøvde. Falken kom å henta meg, kjørte meg til ryen, Jeg prøvde å starte bilen å den fyra på første forsøk.

J eg sjekket filteret, Det var tørt, Pluggene fikk jeg ikke sjekket siden jeg hadde ikke plugg nøkkel.

Har du noen forslag på hva det kan være? Bilen var varm når jeg kjørte i vanndammen. På google så får jeg så mye forskjellige svar.

Noe jeg burde se på det elekriske eller motor?

Hilsen Marius.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-06-13 10:35:33 +0100

Mangt og meget var enklere i hine dage, da var det som regel nok å ta av lokket på fordeleren, sprøyte litt fukt-fjerner inn der, evnt tørke med papir eller håndkle, og sette dette på plass igjen, voila, så fikk du start igjen! Poenget? En dråpe vann på feil sted kan ødelegge moroa! Selv på min kjære Laddis! Jeg kjørte i god fart ned i en liten innsjø som vel var knappe halvmeter dyp, tøff i trynet som alltid, vannet spruta og motoren døde på seg gitt! Jeg tråkka lynsnart inn clutchen og hadde akkurat nok fart til å komme inn på det tørre. Å få start på bilen igjen tok altså ikke mer enn si et lite minutt.

Litt sånn kan det være for deg også, det er lite sannsynlig at det har kommet vann inn i innsprøytingsystemet. Jeg ville gjettet på enten pluggledningene - få tørket nøye inne i plugghetene, sjekk også i "den andre enden" av pluggledningene. Be advised, vær forsiktig: det kan være en enkel forbindelse der det kun er satt på en "kappe" på ledningen som er tredd inn i det vi for enkelhets skyld kan kalle tennspolene - i gamle dager hadde du coiler - nå er det som regel en svart boks - og det kan være nærmest "vulka" på. I sistnevnte tilfelle kan det IKKe komme inn vann heller - da er alt godt der!

Men - på den siden der du finner pluggheta, kan det komme inn vann. Dog - en liten sprut burde ikke være et problem. Jeg ville mao først og fremst tørka opp INNE I PLUGGHETTENENE, skaff deg gjerne en sånn dere sprayboks som fortrenger fuktighet og tørk ut med en tørr fille før og etter. Dernest: i prinsippet kan hver eneste connector der inne i motorrrommet være kilden her: trenger det fuktighet inn i en kritisk connector, ja da oppstår det krypstrøm og vips, så har du stopp til det er tørka opp på den ene eller andre måten. Med litt flaks tørker det over tid, men det kan også vær såpass tett at det tar en stund. Du ser, vann har en spesiell egenskap: det trenger VELDIG godt inn, på steder der vi ikke skulle tru og så videre! I verste fall kan spruten ha trengt inn i en elektronikk-boks f.ex - eller et annet sted med mye kjekk og dyr elektronikk! Da har du et megaproblem! Og nei, om så har skjedd, da nytter det lite med google, da må du ha hjelp fra et verksted!

EN MÅTE Å GÅ FREM PÅ er å sjekk hvor spruten kan ha kommet inn. Det vil kunne være spor etter spruten, ikke sant? Er det gjørme i vannet, er det enda enklere å se.

DU ER FORØVRIG INNE PÅ NOE når du nevner PLUGGENE: Nei, de blir ikke skadet, men om du tar ut EN plugg, setter den inn i plugghetta og legger den mot gods samtidog som du lar motoren snurre litt rundt på starteren,, skal du se GNISTEN! Om det IKKE er gnist ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger