0

Verkstedregning

spurt 2022-06-03 23:14:34 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei. For 4 uker siden så motorhavarerte jeg med bilen og det må skiftes toppakning, registerreim og vannpumpe. Var noe til også. Jeg ba om et prisoverslag og etter at de hadde tatt bilen i nesten 4 uker kom de frem til at dette ville koste 24 000kr. Nå kan de fortelle meg at de oppdaget at bilen har flere ventiler an først antatt og så er noen vissnok noe som må freses opp inni bilen. Dette oppdaget de ikke før de tok ut diverse deler. Jeg mener at verkstedet her må forholde seg til den opprinnelige prisforslaget de ga meg. At de ikke kan noe om Opel skal vel ikke jeg lastes for. Om amn vil jo anta og tro at når man har en bil i 4 uker og kommer med et prisoverslag så har de sjekket hva som skal bytes ut av deler? Nå får jeg ikke vite før over pinse hvor mye dette kommer til å koste ekstra, men blir det mye mer så nekter jeg å betale. Jeg har en gammel Opel 1999 modell og da får de bare beholde bilen og jeg tar ut de tingene som er mine fra bilen og så får de gjør hva de vil med den. Dette verkstedet synes jeg har handlet veldig useriøst. Jeg var veldig opptatt av hvor mye dette ble i kostnader i og med at bilen er gammel og noen vil vel også si at det ikke er verdt det men den er fin i karosseriet og veldig fin innvendig ennå. Har jo hatt den siden den var ny. De vet godt at kostnadene betydde mye om jeg ville la dem reparere bilen og når de sa 24 000kr så sa jeg ja. Jeg har ikke sagt ja til mere kostander enn dette. Hva hender om jeg da sier nei til å betale mer og sier ifra meg bilen? SVil jeg nå noen veil med å protestere på økte kostander her? Jeg ble rett og slett sinte på dem da jeg ringte dem for å høre om jeg fikk tilbake bilen før pinse. Hadde vært interessant å høre hva du tror om saken. Mvh Karl-Johan Lien

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-06-04 12:30:37 +0200

Du sier ikke noe om hverken hvor mye tilleggskostnadene utgjør eller hva det dreier seg om. I ditt sted ville jeg sjekket det siste først, er det deler som er fornuftig å skifte med det samme man er i gang, bil det jo forlenge bilens levetid, ikke sant? Er det mindre enn si 5-10.000 kroner, ville jeg sagt takk og amen, er det vesentlig mer, ja da forsøker du å komme i en positiv dialog med verkstedet. Be rett og slett om en forklaring på hva som er gjort, be om råd fordi du synes det ble vel dyrt. Kanhende man vil gi deg en bedre pris? Man har tydeligvis ikke informert deg spesielt godt, dette kan skyldes så mangt, men gi dem en sjanse til å forklare bedre, så ordner det seg skal du se. Og er det "vanskelig" å gi et prisoverslag, at man f.ex må av med toppen osv, må dere gjøre klare avtaler og ha løpende dialog. Om du sliter med å forstå hva som blir forklart, ikke vær redd for å spørre, få evnt med deg en god venn som kan det du ikke kan.

Og prøv å dempe sinnet, det fører ikke til noe godt for noen. Protestere? Tja, dialog, dialog og atter dialog, og protestere, det kan du endelig gjøre, men hva skal du protester på? Slik jeg forstå, er ikke jobben gjort ennå. Ellers sie rdu "1999", om det er korrekt at bilen er i forholdsvis god stand bortsett fra et motorhavari, har du to alternativer: det ene er å få tak i en byttemotor - finnes rimelige alternativer, f.ex i Sverige, og det finnes andre steder. Men unngå "hoggerimotor" om du ikke finner et seriøst alternativ med garantier og gode referanser!!!! Alternativ to er å overhale motoren, med litt flaks er det ikke vesentlig mer enn de delene du ramser opp, det verkstedet egentlig sier til deg, er at det kan være mer - og igjen - det må man kanhende vurdere nærmere. Ta kontakt etter pinse, verre er det ikke. Nekte å betale? Tja, om det foreligger god grunn til det, men be advised, da blir bilen stående, og du risikerer en innkassosak. Ikke å an befale, sørg heller for DIALOG FØR det kommer så langt! Ellers er FORBRUKERMYNDGHETENE tingen da, du finner oversikt over rettigheter og plikter på forbrukerrådets nettportal.

Og er verkstedet ræva-ræva, finn ut hvor mye du evnt skylder, få bilen over til noen andre eller demontert deler, selg deler, whatever. Ellers tenker jeg at om bilen har BRUKSVERDI, dvs at den kan dekke dine behov på en nogenlunde grei og sikker måte i si 2-4-6 år til, uten galopperende kostnader, ja da er det ikke noe problem å legge si 30-40.000 i den, en god bil bør holde 4-500.000 kilometer uten nevneverdige problemer gitt at den passes på. Det verste som som vi vet rust - mekanikken er litt om legoklosser, relativt grei å jobbe med, enkelt å bytte! Spesielt på en 1999-modell! Ja, du ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger