0

Bytte batteripakke

spurt 2022-05-31 18:38:06 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei. Har du hørt om noen som har bytta batteripakke på en Leaf før ? Vi har en 2014 modell som har fått litt dårlig kapasitet. Vi lutte på om det er mulig å bytte til en litt større pk uten for store endringer, og om du vet hva det vil koste. På forhånd takk for svar.

mvh Arild Johannessen

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2022-05-31 21:26:39 +0100

Om du ikke har relevant kompetanse selv, vil jobben i seg selv være såvidt krevende at kostnadene neppe kan forsvares. Kfr at Nisseleif egentig ikke er konstruert for at det skal være mulig å skifte batteripakke. Når det er sagt, alt er mulig, si at dere kan få tak i en batteripakke fra en kondemnert bil. Gratis er det ikke, men jeg har hørt priser i trakten av 2-300.000 for nye batteripakker til tilsvarende elbiler. Deler fra hoggerier etc er gjennomgående vesentlig billigere enn nye deler, men be adviced, enkelte hoggere vet å ta seg betalt. De skal leve de også, ikke sant? En f.d kollega betalte på sin side en titusenlapp for en kondemnert VW EUP, der var det relativt enkelt å demonterte batteripakka, den ligger i hans samling med reservedeler nå!

Det vil ellers lønne seg å satse på en identisk batteripakke, dels for å være sikker på at man slipper å bruke for mye skojern under jobben, dels fordi det kan være elektronikk som sjekker at batteriet er sånn og sånn. Slike hindringer kan løses, men igjen, det kan være krevende. Ikke mange tusenkunstnere der ute som behersker kombinasjonen av elektronikk, kraftelektronikk, bilens datasystemer og mekaniske problemstillinger på en gang liksom! Ja, de finnes, som ovenfornevnte kollega, men ellers vil du ofte være henvist til å benytte et verksted, med elbiler ofte et merkeverksted. Om man i det hele tatt vi ta en slik jobb, ja da vil timeprisen medføre galopperende kostnader. I ditt sted ville jeg nok heller sett meg om etter en annen Nisseleif med OK batteri, og heller brukt den gamle som delebil når batteriet gikk fra "litt dårlig kapasitet" til "veldig dårlig kapasitet". Trist, men sånn er det bare, som alle med relevant kompetanse vil vite, batteripakker har ikke evig liv. HER finner du gode tips som du kan ha i bakhodet fremover, uavhengig av om det går sånn eller sånn: https://www.tu.no/artikler/bekymret-f...

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger